Dream Art Contest

Articol scris pentru proba nr.24 din SuperBlog 2013.

Când soțul a venit acasă, aproape că nici nu observasem, priveam pe geam și eram pierdută printre gânduri.

– Ce-i cu tine,draga mea? Am sunat de două ori la interfon pentru că mi-am uitat cheia și nu mi-ai răspuns. Noroc că a ieșit tanti Maria să-și cumpere pâine și am reușit să intru, căci altfel și acum cred că stăteam în ploaie.

– Iartă-mă! Eram în lumea mea. Am avut o zi cam urâtă și am picat într-o stare d-aia aiurea.

– Ce s-a întâmplat? Erai foarte entuziasmată de dimineață când ai plecat și spuneai că abia aștepți să te întâlnești cu toți copiii aceia.

– Da, eram mai mult decât entuziasmată și îmi făcusem o mulțime de planuri pe care în mare parte le-am respectat. Doar că rezultatele n-au fost cele scontate.

– Adică? Ce s-a întâmplat?

– Am ajuns la școală, am intrat în clasa plină de copii și am început să le povestesc despre Dream Car Art Contest organizat de Toyota, le-am spus că este dedicat minorilor cu vârste de până la 15 ani și că trebuie să-i informeze și pe părinți pentru că au nevoie de acordul acestora. Apoi le-am prezentat statistici, cifre și realizările echipei României de până acum, am încercat să-i motivez spunându-le că este o afacere win-win, adică prin desenele lor cu mașinile viitorului pot schimba lumea și pot câștiga un premiu și o călătorie în Japonia. Și m-am așteptat să văd interes, să fiu asaltată cu întrebări.

– Și?

– Și… nimic. Mi-a mulțumit învățătoarea lor pentru intenție și pentru prezentare și mi-a spus că mă va contacta ea dacă apar doritori. Și-atât. Ba chiar mi-au părut speriați și pierduți. Cum să fac? Simt că a fost greșeala mea undeva și că nu m-am făcut înțeleasă, știi că niciodată nu m-am priceput la copii.

– Hmmm… nu e așa de greu. Trebuie doar să te pui în locul lor. Tu dacă ai avea 9-10 ani crezi că ai înțelege ceva dacă ar veni cineva la tine și ți-ar prezenta niște cifre și ți-ar vorbi de strategii sau mai știu eu ce?

– Cred că… nu, dar tot nu am idei.

– Întoarce-te la copilărie și o să-ți dai seama.

N-am reușit să-i urmez sfatul și să găsesc răspunsul, așa că m-am ambiționat și a doua zi m-am întors la școală cu un teanc de coli A3 și m-am prezentat în fața copiilor.

– Dragii mei, știu că ieri nu ați înțeles nimic din ce am spus și asta doar pentru că eu nu prea înțeleg ce doriți voi de la mine.

 Așa că înainte să vă fac pe voi să pricepeți ce vreau de la voi trebuie să-mi explicați voi cum sunteți. Cu acordul doamnei învățătoare, astăzi o să petrecem ora de desen împreună. Am venit cu materiale pentru voi, dar și pentru mine și vreau să desenăm împreună ceva ce ne place din lumea asta care ne înconjoară. O să lipim colile pe perete ca să formăm un tablou mare și fiecare va picta o parte din el. O să ne jucăm!

Din clipa aia starea din sală s-a schimbat și am văzut cum aceiași copii pe care îi speriasem cu o zi înainte erau încântați de mine și chiar nerăbdători să înceapă activitatea. Ora de joacă a trecut foarte repede, iar rezultatul a fost un tablou plin de culoare și creativitate. Apoi le-am arătat desenele copiilor ce au câștigat concursul Dream Car Art în anii precedenți.

– Copii, v-ați simțit bine? V-a plăcut? Dacă v-a plăcut, ce-ați zice dacă a-ți încerca să faceți același lucru acasă și să vă imaginați cum vor arăta mașinile viitorului? S-ar putea să vă iasă ceva foarte interesant chiar și pentru adulții aceștia plictisiți, iar primii trei dintre voi să aibă ocazia să meargă într-o excursie în Japonia.

– Și ce-o să facem acolo?

– O să cunoașteți mulți alți copii, o să vă jucați și o să vă simțiți bine. Dar cred că cel mai mult o să vă placă să fiți tratați ca niște oameni mari, adică foarte foarte importanți, așa cum sunteți de fapt. Ce ziceți? Vreți să ne jucăm iarăși în Japonia?

Am văzut dorință în ochii lor și atunci am știut că am reușit să pătrund pe terenul pe care îl credeam de neatins. Eram sigură că mulți dintre ei aveau să completeze împreună cu părinții cele două formulare și să le trimită împreună cu desenul pe coală  A3 așa cum cere regulamentul concursului Dream Car Art. Iar împlinirea mea deplină ar fi fost ca în vara anului 2014, unul dintre acești copii să meargă în Japonia și să câștige titlul suprem. Atunci m-aș simți chiar eu câștigătoare odată cu el.

sursă foto:www.toyota.ro

Leave a Reply

