Virtual către Straja

Articol scris pentru proba nr.20 din SuperBlog 2013.

Pe vremea când eram la școală, exista o temă pe care pur și simplu o detestam. La sfârșitul fiecărei vacanțe trebuia să scriem o compunere despre cum ne-am petrecut zilele libere, unde am fost și ce lucruri speciale am făcut pentru a ne distra. Nu-mi plăcea din două motive: fie riscam să par că mă laud și vreau să epatez spunând pe unde am tot umblat, fie ajungeam să mă simt cea mai bătută de soartă pentru că din diverse motive nu fusesem nicăieri și nu făcusem nimic care să merite povestit. Această temă pentru acasă mi se părea un motiv simplu de a da naștere unor invidii între noi, elevii. Iar acum, la maturitatea pe care îmi place să cred că am atins-o, mi-am dat seama că era și o oarecare invadare a vieții private.

Ehhh.. fix aceeași senzație o retrăiesc ori de câte ori mă întorc din concediu, iar colegii în loc să aștepte să le povestesc eu ceva, se reped să mă întrebe ce am făcut și cum a fost. Anul acesta nu voi pleca nicăieri din diverse motive și mi-a venit o idee: să iau la puricat site-ul Vilei Alpin din Straja și să le povestesc o vacanță imaginară construită prin analizarea paginii web. Așa că am intrat pe site și m-am apucat de treabă.  La o primă vedere, acesta pare destul de simplu și sărăcăcios din punct de vedere grafic și tehnic, cel puțin așa îmi lasă mie impresia albul predominant și neîntrerupt de vreun alt element grafic (aici sunt subiectivă pentru că albul de obicei mă duce cu gândul la pereții de spital, deci ceva neatractiv), deci ar prinde bine ceva culoare sau design. La o a doua vedere, adică dacă dai un scroll down, observi că prima pagină oferă suficiente informații pentru a te putea ajuta să-ți formezi o părere despre Vila Alpin și așezarea ei pe hartă, serviciile oferite de aceasta și programul unui eventual sejur la Straja. De exemplu, chiar de pe această pagină aflu că în prima zi acolo pot avea parte de un adevărat cantonament la Straja , nu numai de relaxare și lenevire așa cum se întâmplă de obicei în cazul vilelor. Îmi place ideea de a pune în josul acestei pagini și un tur virtual al vilei pentru că asta ar putea stârni curiozitatea  celor care vizitează site-ul pentru prima oară.

Meniul de navigare din partea superioară este bine delimitat și organizat, astfel încât nimeni nu se poate „rătăci” și poate găsi ușor informația dorită. De asemenea, secțiunea de download a ofertelor este ușor accesibilă datorită casetelor de pe pagina principală. Nu mi se pare însă bine poziționată caseta de like pentru facebook, nu sare în ochi așa cum ar face-o dintr-o poziționare laterală bine subliniată. Pagina dedicată pârtiilor de schi mi se pare bine organizată, detaliată și reprezentată grafic, așa că cei ce vor schi la Straja vor fi bine informați.

Mi-a mai plăcut faptul că au o galerie foto bogată, dar din păcate insuficient exploatată din cauza modului de organizare a fotografiilor.

După ce am parcurs tot site-ul mi-am făcut o idee despre Vila Alpin și am încercat să pregătesc o poveste conformă cu ceea ce văzusem. Problema acum era alta, anume aceea că în loc să mă gândesc la o poveste, eu mă gândeam cum să ajung acolo și să mă bucur de toate facilitățile oferite.

Off, am picat în propria-mi plasă! Acum trebuie să găsesc o modalitate de a-mi rezolva problemele în timp pentru a putea pleca în concediu.

sursă foto: http://www.alpinstraja.ro

Leave a Reply

