Update la gustul de altădată

Articol scris pentru proba nr.16 din SuperBlog 2013.

Îl priveam cum stătea gânditor pe canapeaua din living și încercam să-mi dau seama dacă este momentul să-l întreb dacă a pățit ceva sau ce anume s-a întâmplat cu el. Însă după multe minute de incertitudine mi-am luat inima în dinți și m-am apropiat.

– Iubitule, ce-i cu tine de ești așa apatic? Te-a lovit cumva astenia de toamnă din cauza ploii de afară?

– Nu. Nu sunt apatic, doar nostalgic.

– De ce anume îți este dor?

– Mă gândeam că se apropie sărbătorile de iarnă și inevitabil mi-am amintit de bunici și de vacanțele pe care le petreceam la ei. Nu-ți imaginezi cât de frumos era și cum puteau oamenii să fie extraordinar de fericiți într-un ambient complet diferit de cel pe care îl avem noi astăzi. Am închis ochii și parcă m-am văzut în bucătăria bunicii, plină de ștergare pe pereți și tot felul de țoale pe jos, cu o masă veche și scaune ce purtau amprenta trecerii multor copii și nepoți și într-un colț cu o sobă din cărămidă. Acolo bunica pregătea cea mai bună mâncare pe care am gustat-o vreodată. Nu știu dacă faptul că eram copil și încă mă aflam în descoperire era de vină, dar nimic din ce am mâncat la maturitate nu m-a făcut să simt ce reușeau acele bucate, nici măcar delicatesele restaurantelor.

– Și eu am trăit așa ceva și aveam impresia că niciodată nu voi mai gusta nimic asemănător. Parcă nici mâncarea pe care o făcea mama nu era așa bună. Dar lucrurile s-au schimbat când am învățat să gătesc și ceea ce ieșea din mâinile mele părea să întreacă priceperea bunicii. E vorba de subiectivitate.

– Nu. Uite, de exemplu: am încercat și eu să fac plăcinta de mere după rețeta bunicii, dar a ieșit un fiasco. Nu semăna deloc cu acea prăjitură pufoasă dar și puțin crocantă cu umplutură moale, aromată și perfect coaptă. Dac-ai știi de câtă vreme mi-e dor de ea!

– Ce ai zice dacă am încerca?

– Nu va ieși! Niciodată nu a ieșit.

– Eeeeei.. știi că întotdeauna când te încăpățânezi cu o negație, mă determini să-ți demonstrez contrariul. Hai! Mă duc să iau merele și ce ne mai trebuie și ne apucăm de treabă.

A cedat. Normal că a cedat, de fiecare dată o face atunci când își dă seama că am dreptate.

În timp ce eu mă ocupam de compoziția pentru aluat, pe el l-am rugat să curețe merele și să le dea pe răzătoare. Apoi am preluat complet comanda, pentru că doar eu mă pricepeam să stăpânesc incorporabilele din bucătărie. El era fascinat să mă privească. Am luat merele răzuite și le-am pus pe plita încorporabilă luată de aiciîmpreună cu zahărul și mirodeniile ce aveau să-i dea aroma aceea magică și le-am lăsat să se împrietenească vreme de câteva minute. Le-am pus apoi frumos în tavă peste foaia de aluat și le-am acoperit cu încă o foaie și le-am băgat la cuptor pentru fix 45 de minute.

– Hai să mergem în living să vedem un episod din serialul nostru preferat.

– Nu mă mișc de aici până nu e gata! Dacă uităm de ea și se arde?

– N-o să se ardă, cuptorul se va opri singur după cele 45 de minute pe care le-am programat, iar dacă se întâmplă să uităm, plăcinta nu se va arde ci doar va sta caldă și fragedă în cuptor. Nu știi că avem unul dintre cele mai bune cuptoare încorporabile?

Când ne-am întors în bucătărie, parfumul de plăcintă proaspătă ne îmbăta de la intrare.

– Cum ți se pare dragul meu?

– Este… minunată! E incredibil de fragedă, practic perfect coaptă, foarte aromată și parcă nu mă pot opri din mâncat!

– Mă bucur.

– Aveai dreptate. Este chiar mai bună decât cea a bunicii. Are un gust aparte pe care nu-l pot descrie. Și în plus, a durat foarte puțin să o pregătim. Săraca bunica se chinuia vreo 2 ore să o coacă la cuptorul ei țărănesc. Și apoi încă vreo 2 ore să curețe. Aaaa… chiar! Ar trebui să te ajut să  cureți și tu cuptorul.

– Nu-ți face griji dragul meu, al nostru se curăță singur datorită auto curățării pirolitice Fast Clean. Tu concentrează-te pe prăjitură!

Leave a Reply

