Evoluția gamingului

Articol scris pentru proba nr.10 din SuperBlog 2013.logo_mediadot_patrat2

Conflictele dintre generații cred că au existat dintotdeauna, doar că fiecare percepe amploarea acestora într-un mod diferit. Părinților și bunicilor noștri li se pare foarte greu de înțeles ce se petrece astăzi cu noi, așa cum probabil o să ni se pară și nouă ce se va întâmpla cu urmașii ce vor veni. Ascultam deunăzi o discuție în parc între un bunic și nepoțelul acestuia despre jocuri:

– Drăguțule, cum să nu știi cum se joacă leapșa? Dar voi ce jucați la școală în recreații sau după-amiază?

– Eee.. bunicule, noi nu ieșim în pauze afară, nu avem de ce.

– Cum să nu ieșiți afară? Nu faceți praf în clasă dacă vă jucați înăuntru?

– Chiar deloc, noi ne jucăm pe calculatoare, laptopuri sau smartphone-uri.

– Smarc ce?

– Smartphone, adică telefoane inteligente.

– Și ce vă jucați?

– WOW, Dota și chiar Assassins Creed.

– Vai de mine! Vă omorâți în bătaie?

– Nu, bunicule! Ne omorâm virtual.

N-am mai avut timp să ascult discuția, dar părea din ce în ce mai interesantă pentru că fiecăruia dintre cei doi protagoniști îi era greu să-i explice celuilalt despre ce vorbea. Bunicul nu înțelegea cum se poate ca acei copii să se joace fără să iasă afară în natură, iar copilul nu știa cum să-i explice bunicului că nu simte nevoia să iasă afară pentru a se juca. De aici imaginația a început să-mi zburde și să mă facă să mă gândesc cum voi arăta eu în rolul bunicului peste vreo 40 de ani, când nepoțelul o să-mi descrie cum se joacă el la școală (asta dacă va mai exista și școala). Mă gândesc că nepoții mei vor avea vieți în lumi paralele, ale jocului, unde totul se va petrece în timp real și în mod real. Rețeaua jocurilor online probabil va fi foarte ușor de accesat și de controlat printr-un simplu gest. Dispozitivele pe care noi le știm astăzi cu siguranță nu vor mai fi, adică gamerii nu vor mai depinde de tastatură, joystick-uri sau mai știu eu ce, ci vor juca pur și simplu cu propriul corp în orice decor.

Revenind în zilele noastre, mai am și eu derapaje din acestea spre game-uri, și chiar mi-am achiziționat de pe un magazin online, din categoria de plăci video nVidia o placă de acest gen. Nu mă joc zilnic, adică nu sunt dependentă, dar cu toate acestea îmi place să știu că am un calculator care nu-mi va pune probleme dacă mă trezesc într-o noapte cu chef să joc un anumit joc foarte solicitant din punct de vedere tehnic. De ce am ales nVidia? Am auzit multe păreri pro pe un forum de gaming și în urma testării mi s-a confirmat că este placa video potrivită pentru a rula orice fel de joc fără vreo problemă. Modul în care placa nVidia redă efectele grafice este inconfundabil și fermecător atât pentru un necunoscător cât și pentru un împătimit al jocului.

Hai că de la atâta vorbit despre jocuri mi s-a făcut poftă de o relaxare. Cred că mă bag la un Dota în rețea, așa că țineți-mi pumnii!

sursă foto:  www.super-blog.eu

Leave a Reply

