Iluzia show-urilor muzicale

În fiecare toamnă, odată cu lansarea noii grile de programe, posturile TV mari, mai precis ProTV și Antena 1 vin cu emisiunile lor muzicale aducătoare de audiență. N-am nimic cu nici una dintre ele, ba chiar le și urmăresc de cele mai multe ori, în lipsă de altceva mai bun. Îmi place să descopăr, chiar și prin intermediul televizorului, voci incredibile care sunt capabile să dea clasă multora din industria muzicală autohtonă. Însă în același timp nu-mi place  să văd că mulți se plimbă de la o emisiune la alta încercând să convingă lumea că talentul lor merită o șansă și încă o șansă și tot așa. Nu îi condamn pentru ceea ce fac, de fapt nici măcar nu îi acuz, pentru că este dreptul fiecăruia să acționeze după cum crede de cuviință, însă mi se pare TRIST că în ciuda eforturilor pe care le depun și a situațiilor mai mult sau mai puțin penibile în care ajung nu reușesc să depășească un prag. De multe ori nici cei care ajung în fazele superioare, finală sau chiar câștigătorii nu depășesc acel prag.

Au fost câte două sezoane pentru fiecare show, în urma cărora s-au desemnat 4 câștigători ce au încasat în total aproape 600000 de euro. S-ar putea comenta că sunt prea mulți bani la mijloc și că nu este corect ca cineva să câștige atât de mult doar pentru  câteva minute de interpretare live, însă nu sunt de acord cu aceste remarci. De ce? În primul rând pentru că emisiunile produc suficient cât să permită acordarea unor premii mari și în al doilea rând pentru că eu cred că un artist ar avea nevoie de o sumă consistentă pentru a putea intra pe piață fără să fie nevoit să facă unele compromisuri. Există însă și un DAR.

DAR se pare că nici sutele de mii de euro nu i-au ajutat să strălucească așa cum am fi crezut. Din păcate eu nu am văzut/auzit nimic care să impresioneze. Cei doi de la X factor au fost la preselecția pentru Eurovision, au participat la câteva emisiuni, dar nimic mai mult. Ceilalți doi norocoși n-au reușit nici măcar atât, muzical vorbind, căci Ștefan Stan s-a făcut vedetă într-un alt context și a ajuns prezentator la un post TV. Oare asta înseamnă să ai contract cu Universal?

Dezamăgire.

Probabil că și anul acesta va fi la fel, așa că bucurați-vă de emisiunea în sine, dar nu vă entuziasmați!

3 thoughts on “Iluzia show-urilor muzicale

  1. Buna,
    te invit la un concurs simplu pe blogul meu. Cu 2 distriburi poti castiga unul din cele doua pandantive gravate dupa placul inimii tale, unul este placat cu aur, altul cu rodiu.
    Concursul se afla pe prima pagina a blogului meu, sper ca vei participa.
    Numai daca vrei, scuze de off-topic. 🙂
    Te pup si multumesc!

Leave a Reply

