Barcelona și atât

Îmi era teamă să deschid ochii și să privesc prin gemulețul insuficient de mare al avionului. Până la momentul acela mă considerasem o persoană puternică și foarte capabilă de a-și stăpâni trăirile, dar lacrimile ce-mi inundau ochii și ticăitul puternic al inimii mă trădau. Visasem atât de mult la acel moment încât imaginea Barcelonei, chiar și de la câteva sute de metri altitudine mă copleșea. Nu voiam să ratez nici măcar un moment și căutam să recunosc printre punctele de jos ceea ce plănuisem eu să vizitez în prima vacanță serioasă din viața mea.

De cum am respirat aerul Barcelonei m-am calmat și mi-am revenit în fire. De ce? Pentru că simțeam că mă aflu într-un loc familiar, pe care l-am frecventat ani de-a rândul, pe care îl iubesc și îl voi iubi mereu.

Mă documentasem mult înainte să plec, îmi făcusem program pentru fiecare zi, văzusem zeci de hărți, fotografii și orare de vizită, dar nu-mi mai păsa de nimic. Prima zi n-am făcut nimic,

n-am vizitat nimic și nici n-am mers la shopping, ceea ce poate părea curios la început.

DSC05333

Am preferat să cutreier străzile, să fac fotografii fără un obiectiv anume, să privesc oamenii pe chipurile cărora citeam aceeași încântare pe care o simțeam și eu. Barcelona înseamnă în primul rând euforie (din punctul meu de vedere) în toate formele ei: euforia de a vedea clădiri vechi și noi contopite într-o perfecțiune de invidiat; euforia culorilor și parfumurilor; euforia sunetelor și a zgomotului mulțimii; dar mai ales euforia naturii.

A doua zi, când am pășit în Sagrada Familia,

DSC04871

 îmi tremurau picioarele cu tot cu așa-zisa mea stăpânire de sine și nu mă mai puteam opri din fotografiat. Nu este o simplă catedrală, un edificiu dedicat și închinat lui Dumnezeu, este mult mai mult. Sagrada Familia este creația unui geniu, este rezultatul iubirii nemărginite a lui Gaudi față de Dumnezeu, dar mai ales față de creația lui.

Și am mai avut un moment când am simțit că mi se taie respirația:plecarea. Pentru mine, părăsirea acelui oraș magic a fost tragică, simțeam că nu-mi voi mai găsi vreodată locul nicăieri în altă parte, nici măcar acasă. Mă găseam din nou plângând, de data aceasta în port, privind statuia lui Columb și strălucirea mișcătoare a Mediteranei.DSC05514

Dacă vă hotărâți să vedeți Barcelona, puteți apela la agenția Paralela 45, care oferă chartere atât din București cât și din Cluj.

Mergeți acolo, Barcelona vă iubește așa cum și voi o veți iubi!

Articol scris pentru proba nr.7 din Spring SuperBlog 2013.

sursă foto: arhivă personală

Leave a Reply

