Românește

Articol scris pentru proba nr.26 din SuperBlog 2012.

Trecuse foarte mult timp de când nu ne mai văzuserăm și abia așteptam să stăm la o bârfă mică, așa ca fetele. Am amânat de atâtea ori întâlnirea, încât ajunsesem să cred că pur și simplu  2012 nu e anul nostru și încercam să mă împac cu ideea. Dar într-un final,zilele trecute am hotărât împreună că trebuie să ne vedem, indiferent că veneam pe jos, prin viscol ori prin ploaie torențială.

***

– Draga mea, credeam că n-o să te mai văd anul acesta. Ce mai faci? Eram atât de nerăbdătoare să-mi povestești cum a fost vara petrecută în State.

– Da, și eu abia așteptam să ne vedem și să-ți povestesc. Păi… cum să fie? În principiu a fost foarte diferit de tot ce am experimentat până acum. O experiență de viață cu părți frumoase, dar și cu momente în care-mi venea să iau primul avion spre casă. Am muncit mult, dar m-am și distrat, am încercat să păstrez un echilibru între ce trebuia să fac și ceea ce-mi doream să fac.

– Și… ai văzut New York-ul!!

– Da, mi-am împlinit visul de a vedea metropola pe care mi-am imaginat-o ani de-a rândul și pe care am parcurs-o cu gândul de nici nu mai știu câte ori. Dar a fost atât de greu până am ajuns la momentul acela!

– La ce te referi?

– Mi-a fost teribil de greu să mă obișnuiesc cu mâncarea. De fapt, nu m-am obișnuit deloc, am încercat doar să supraviețuiesc. Știi, înainte să plec, îi judecam pe americani pentru faptul că mănâncă fast-food și spuneam că sunt prea leneși și nu au educația gustului. Abia acolo am înțeles fenomenul. Nu se pune problema de educația gustului, pentru că pur și simplu mâncarea de acolo nu are gust!

– N-aș fi zis! În USA, țara tuturor posibilităților?

– Am fost într-o zi prin supermarketul din orășelul în care am locuit și pur și simplu am luat fiecare raft la rând, hotărâtă fiind să găsesc ceva bun. Îți spun sincer că-mi venea să plâng când am fost nevoită să plec spre casă cu aceleași produse de plastic de care mă săturasem până peste cap. Mi-era așa de dor să mușc dintr-un măr neaoș și proaspăt, sau dintr-o roșie care să miroasă a grădină! Nici nu-ți imaginezi!

– Ai dreptate,gustul și mirosul fructelor și legumelor noastre nu le găsești nicăieri altundeva.

– Și să-ți mai spun ceva: am cumpărat în primele săptămâni un măr, pe care l-am așezat în cameră undeva la vedere, ca să-l observ mereu. A stat acolo timp de 4 luni și nu și-a schimbat nici măcar nuanța culorii. Bineînțeles că l-am aruncat când am plecat, dar dacă cineva n-ar fi știut că este acolo încă din iunie… l-ar fi mâncat lejer. Legumele și fructele  de acolo sunt atât de tratate încât atunci când le consumi îți fac mai mult rău decât bine. Nici nu se compară cu produsele noastre,pline de vitamine și gust.

– Da, și eu cred că ar trebui să consumăm mai multe produse autohtone, pentru că pe lângă binele pe care îl facem corpului nostru, facem un mare bine și producătorilor. Îi ajutăm să supraviețuiască și să-și extindă business-ul, iar asta se întoarce ca rezultat benefic tot la noi.

– Am observat acum la întoarcere că hypermarketul Real,- face ceva în sensul ăsta și sprijină consumul de produse românești, prin crearea unui stand special în magazinele lor. E mare lucru! Mai ales că multora le este greu să pătrundă pe piețele mari.

– Da, așa este. “Standul produselor romanești” cu fructe și legume poate fi reperat cu ușurință în magazinele real,- datorită semnalizării clare, cu însemnele naționale: harta și tricolorul și motive populare romanești pe fundal.

***

Mi-a plăcut foarte mult întâlnirea și am rămas impresionată de cât de schimbată a venit. Iar schimbarea ei m-a pus și pe mine pe gânduri, mai ales cu privire la regimul alimentar. O să încerc să iau măsuri și să consum cât mai multe produse autohtone.
sursă foto: http://www.super-blog.eu

Leave a Reply

