Fără PC?

Articol scris pentru proba nr.23 din SuperBlog 2012

Am trăit o bună perioadă din viață fără PC, fără laptop, telefon mobil sau alte astfel de gadgeturi, iar acum când sunt atât de dependentă de ele, îmi pun destul de des diferite întrebări. Încerc să-mi amintesc cum decurgea viața  mea fără să tastez zilnic pe blog, fără să mă joc din când în când pentru relaxare, fără să rulez tot felul de programe care să solicite memoria și procesorul la maximum, dar… adevărul este că nu prea reușesc, asta deși în general am o memorie care nu dă greș.

Din curiozitatea-mi caracteristică, am încercat să fac un experiment, adică să renunț la PC pentru o săptămână și să-mi stimulez astfel neuronii să-și amintească prin ce au trecut în epoca pre-calculatoriană. În prima zi, a fost bine, spre onorabil. M-am cufundat în muncă și cursuri și am încercat să mă țin cât mai departe de laptopul meu cu HDD 1TB și să nu mă gândesc cât de relaxant ar fi să ascult muzică în timp ce lucrez la un proiect. Chinul cel mai groaznic a fost însă acela de a scrie de mână toate documentele pe care le tastam în doar câteva minute în format digital. A doua zi, visam numai procesoare Intel, căci mă simțeam pur și simplu epuizată de munca pe care o făceam în exces. A treia zi, simțeam că-mi pică mâna din umăr de la atâta scris, mă simțeam extrem de stresată pentru că nu mai comunicasem cu nimeni online și izolată pentru că nu mai eram la curent cu nicio știre/bârfă din partea prietenilor și…a dușmanilor. A patra zi… am cedat. Mi-am dat seama că n-aveam șanse să fac față muncii secolului 21 și stresului aferent, fără o mașinărie genială care să reducă distanțe, să ușureze munca, să relaxeze atunci când e nevoie și… chiar să-mi creeze dependențe.

Acum, deși experientul a eșuat, nu mă simt vinovată sau dezamăgită, ba din contră, mă gândeam să intru pe un magazin online și să-mi mai achiziționez un device nou, pentru că este o adevărată risipă de energie și nerv să refuzi o asemenea binecuvântare

Leave a Reply

