De la Diesel la HSD

Articol scris pentru proba nr.18 din SuperBlog 2012.

Mi-au plăcut dintotdeauna orele de istorie, să ascult prelegerile profului și să-mi testez imaginația în încercarea de a vizualiza ceea ce auzeam. Dar astăzi pur și simplu ador ora asta și-mi doresc din toată inima să nu se termine. Proful a venit cu geniala idee de a face un curs special, în care să fim foarte activi și să îmbinăm istoria îndepărtată cu istoria recentă și chiar cu prezentul.

– Dragii mei, când Rudolf Diesel a patentat motorul Diesel în anul 1893, întreaga omenire a fost entuziasmată de realizarea sa și cu toții căutau să folosească această minune. Și nu au greșit deloc cu faptul că s-au entuziasmat, pentru că acea descoperire avea să revoluționeze industria autoturismelor și să rămână la fel de apreciată vreme de mai bine de un secol. Nu mă pricep foarte bine la istoria mecanicii, dar bănuiesc că au mai încercat și alții de-a lungul vremii să găsească ceva care să le aducă gloria și să-i facă pe șoferii contemporani să uite de Diesel.

– De uitat, nu l-a uitat nimeni, mă bag eu în seamă. Dar de tehnologia hibridă am ajuns să ne bucurăm tot mai mulți în ultima vreme, iar partea interesantă este că nu ne vom bucura doar noi, ci și generațiile viitoare care vor aprecia efortul de a proteja natura de noxe.

– La ce anume te referi?

– Păi, cum? Nu știți? Înțeleg că sunteți ocupat cu istoria, dar mă gândeam că mai luați contact și cu realitatea.

– Știu eu la ce se referă, a completat colega mea de bancă. La Sistemul Hibrid Synergy Drive, care  nu este doar o versiune îmbunătățită a sistemului hibrid Toyota (THS). Este un concept cu totul nou, care reprezintă soluția ideală pentru cei care vor sa îmbine plăcerea de a conduce cu impactul minim asupra mediului înconjurător. Iar pentru curioșii din spatele meu și  mai ales pentru cârcotașii dependenți de viteză și cai putere din ultima bancă, țin să precizez că obține o accelerare de la 0 la 100 km/h sub 11 secunde, comparabil cu o mașină cu motor convențional diesel de 2.0 l.

– Mda, cred că am cam rămas în urmă cu veștile. Și unde pot eu să găsesc așa ceva?

– Unde altundeva decât la o mașină Toyota?  A echipat modelul Prius și chiar a făcut furori, determinând mulți cumpărători să-și schimbe părerea desre mașinile cu motor hibrid.

– Bun, dar care zici tu că este legătura între ce povesteam eu aici și lobby-ul pe care văd că-l faci lui Prius?

– Nu e vorba de niciun lobby, doar vă explicam unde ați putea regăsi acest sistem ideal pentru orice iubitor de natură și nu numai. Legătura este una evidentă! Dumneavoastră ați menționat despre inventarea motorului Diesel, care este într-un fel părintele motoarelor alternative la cel clasic pe benzină. Probabil dacă Diesel nu ar fi făcut acea descoperire, nici ceilalți nu ar fi fost motivați să vină cu altceva și mai bun. Și poate nici Prius nu ar fi avut ocazia să fie deschizător de drumuri în ceea ce privește noua generație de motoare hibrid. Pentru că… să vă vând un pont: după apariția lui Prius, cam toată lumea a început să ia în serios treba asta și și-au pus inginerii la treabă! Iar eu sunt de părere că mereu competiția prinde bine.

– Da, ai și tu dreptate. Și-ți vând și eu un pont: puteți să vorbiți despre asta chiar și la biologie sau geografie.

– Cum așa?

– Chiar tu ai spus că un astfel de motor protejează mediul înconjurător și deci ajută și la menținerea stratului de ozon!

– Tocmai ne-ați dat o idee de discuție pentru următoarea oră, mulțumim! Și… nu uitați de Prius!

surse foto:  ro.wikipedia.org  și   http://www.toyota.ro

Leave a Reply

