Vârstă vs. tehnologie

Articol scris pentru proba nr.14 din SuperBlog 2012.

– Mă uit la tine cât e ziua de lungă, dar tot nu mă satur din a-ți admira trăsăturile fine,tinerețea și vitalitatea pe care le transmiți prin simpla ta prezență. Sunt atât de mândră de tine, încât aș fi capabilă să iau un I-megafon și să le spun tuturor să te privească pentru că nu vor mai vedea în toată viața lor pe cineva ca tine! Dar mi-e teamă că multe fete s-ar îndrăgosti de tine… și tu de ele… și eu n-aș mai avea loc în viața ta.

– Offf, bunico! Știi prea bine că tu ești preferata mea și vei rămâne așa, indiferent câte fete s-ar îndrăgosti de mine! Dar să știi că și mie mi-e teamă că vei întâlni într-o bună zi un moșuleț gingaș și respectuos care te va convinge să nu mă mai iubești, așa că într-o oarecare măsură suntem chit.

– He-he! Cine să mă mai ia pe mine dragul mamii, la cei trei colaci pe care îi am la numărul anilor? Poate doar un domn așa suplu, elegant și preocupat să reteze fâneața cu o unealtă mare și ascuțită.

– Bunico, ești amabilă să nu mai vorbești prostii de-astea nici măcar în glumă? Mai ales acum când mă chinui să montez și să instalez niște dispozitive super tari care te vor lăsa cu gura căscată.

L-am lăsat în pace în următoarele ore, dar nu pentru că mi-aș  fi dorit , ci pentru că orice rugăminte venită de la el îmi era imposibil să nu o ascult. L-am privit de la distanță cum se chinuia să mă surprindă și mă simțeam atât de măgulită de efortul pe care-l depunea pentru o bătrânică neînsemnată și senilă ca mine. Într-un târziu m-am apropiat de el, i-am pus mâna tremurândă pe umăr și l-am mângâiat ușor.

– Ce ziceai că faci tu aici? Pot să te ajut?

– Încerc să montez  în panoul principal al casei mufele pentru dispozitivele pe care le-am cumpărat astăzi, pentru ca apoi să le și inițializez. Ți-am cumpărat un voice-web ce poate…

– Identifica un anumit obiect din casă la comandă vocală, știu. Abia aștept s-o pun să-mi caute proteza prin casă!

– Serios? Habar n-aveam că ești la curent cu noile tendințe în materie de tehnologie. Dar un crystal-zoom știi ce este?

– Mă jignești,dragul meu! Mi-am dorit o minunăție din aia încă de acum 2 luni de când a fost lansată la salonul de invenții și tehnică de la Barcelona. E un dispozitiv asemănător unui monitor LED de pe vremea mea, dar care cu ajutorul unui procesor Intel este capabil să detecteze direcția fixă a cristalinului uman, să adapteze zoom-ul la dioptria  utilizatorului și să afișeze anumite imagini transmise de retină.

– M-ai lăsat fără cuvinte! Nici nu știu ce să spun, ești cea mai IT-istă bunică din lume și ești bunica mea preferată!

– Ehhh… să vezi ce preferată o să fiu când când o să bag lamelele astea aici și să întorc ăsta invers uite așa, după care o să apăs aici și…  Cred că putem să mergem să testăm perifericele.

M-am simțit atât de bine când m-a strâns în brațe și m-a sărutat pe frunte, încât îmi părea puțin rău că nu mai aveam cu ce să-l impresionez. Știam că mă iubește, dar niciodată nu simțisem genul acesta de admirație din partea lui. Îmi era dor să mă simt apreciată în sensul acesta, la cei 80 de ani ai mei!

sursă foto: http://www.super-blog.eu

Leave a Reply

