Emoție la superlativ

Articol scris pentru proba nr.11 din SuperBlog 2012.

Dragul meu jurnal,

Se zice că vârsta de 18 ani este cea  care trebuie să te schimbe, să te transforme dintr-un adolescent preponderent copil într-un om matur, responsabil și cu capul pe umeri. Cam asta a reprezentat majoratul pentru toți colegii mei de clasă, însă nu și pentru mine. Eu am devenit majoră mult mai devreme, atunci când am realizat că mă am doar pe mine și rugăciunea din suflet. Am cunoscut la fel de devreme amărăciunea și durerea și oricât aș fi încercat să-mi păstrez naivitatea, să cred că totul avea să fie bine, nu puteam să fac asta. M-a rănit prea tare și m-a marcat definitiv faptul că părinții mei nu m-au vrut, că m-au abandonat, că m-au aruncat din viața lor ca pe un gunoi și astfel am rămas să-mi petrec copilăria într-un centru de plasament. Era o doamnă acolo, Ana, care mă îndrăgea și se tot străduia să facă ceva bun cu mine, să-mi însenineze măcar puțin zilele de singurătate, să-mi dăruiască o îmbrățișare sinceră și un sărut părintesc pe frunte, dar când ea își termina orele de lucru, mă întorceam în lumea mea sumbră și mult prea tenebroasă pentru un copil.

– Draga mea, pot să intru?

– Da,mamă, e deschis.

– Ce faci, nu ești gata? Mai este doar puțin până la petrecere. Credeam că ești deja îmbrăcată și aranjată.

– Am timp, nu-ți face griji. Am vrut să trec câteva gânduri în jurnal în ziua asta atât de frumoasă și de importantă pe care nu credeam că o să o trăiesc vreodată. Nu vreau să uit nimic, nici cel mai mic detaliu din cât vă datorez.

– Oh, scumpa mea! Nu ne datorezi nimic. Ba din contră, noi îți datorăm ție totul. Dacă nu erai tu, nu am fi cunoscut niciodată împlinirea adevărată și nu am fi știut cum se simte o familie reală. Tu ești totul pentru noi și suntem mândri de ceea ce ai devenit, ești copilul pe care și l-ar dori oricine de pe planeta asta!

– Oricine mai puțin…

– Nu! Astăzi nu ai voie să te gândești la ei. Știi că niciodată nu ți-am interzis să te gândești sau să întrebi de părinții tăi, dar astăzi o fac pentru că este o zi mult prea specială pentru noi ca familie și ei nu au loc în tabloul acesta.

Mi-a pus atunci în brațe două cutiuțe delicate în formă de inimioară pe care scria elegant Especially și m-a sărutat părintește pe frunte.

– La mulți ani, draga mea!

– Especially…

– Da, pentru că tu ești specială și cadoul acesta este special pentru tine.

Am deschis prima cutie și am găsit o pereche de cercei superbi, în formă de îngerași, iar în cea de a doua era și un colier sub aceeași formă. Îmi stăpâneam cu greu lacrimile pentru că nu voiam ca mama să mă vadă așa, ca pe o ființă slabă și vulnerabilă.

– Sunt superbi! Mulțumesc, mamă! Voi ați fost îngerii mei păzitori și veți rămâne pentru totdeauna.

– Iar tu ești îngerașul nostru și vei rămâne așa, chiar dacă o să crești și o să devii femeie în toată firea. Când vei privi acești îngerași vreau să-ți amintești asta împreună cu toate momentele frumoase pe care le-am petrecut împreună.

– O să-mi amintesc de fiecare moment încă de când m-ați vizitat prima dată la centru și mi-ați șters lacrimile de pe obraji spunându-mi să nu mai plâng. Mulțumesc,mamă! Pentru că tu ești mama mea!

A urmat o îmbrățișare lungă și plină de emoție. Am simțit-o pe mama cum tremura și am vrut să-i demonstrez cât de mult o iubesc și cât de recunoscătoare aveam să-i fiu veșnic. A ieșit apoi din cameră pentru a mă lăsa să mă pregătesc pentru petrecerea pe care mi-au organizat-o, dar eu am rămas câteva minute bune admirând darul pe care îl primisem ca simbol al legăturii ce se născuse între noi.

sursă foto&video: http://www.borealy.ro       și    http://www.youtube.com/borealygifts

Leave a Reply

