Oktal nu doar a promis!

Să vorbeşti despre o promisiune, să încerci să-i descrii importanţa, este din punctul meu de vedere la fel de greu ca atunci când te roagă cineva care n-a fost îndrăgostit niciodată să-i explici ce se simte. E greu să înţelegi din exterior legătura ce se naşte între persoanele implicate, e greu să fii obiectiv şi să nu laşi personalitatea, educaţia şi sentimentele proprii să te influenţeze. Pentru mine, o promisiune este foarte importantă indiferent de ce parte a ei mă aflu. În general mă feresc să fac promisiuni mari, să spun cuvinte măreţe care să impresioneze omul din faţa mea făcându-l să-mi acorde încredere, dar atunci când promit, rareori se întâmplă să nu reuşesc să duc la capăt legământul. Din păcate, încă trăiesc cu impresia că toată lumea este ca mine şi atunci când mi se promite ceva, îmi pun încrederea în vorbele omului respectiv fără să cercetez sau să-mi iau măsuri de precauţie. Şi dacă din întâmplare vă întrebaţi dacă mi-am luat vreodată ţeapă din cauză că am mers pe astfel de premise, răspunsul este unul singur: DA, de foarte multe ori.

Unul din acele puţine exemple în care mi s-a promis ceva, iar autorul promisiunii nu m-a dezamăgit este legat de magazinul online Oktal. Anul trecut am achiziţionat un media player de la ei, profitând de o perioadă de reduceri. N-am avut niciun fel de problemă indiferent de stadiul în care se afla comanda mea. Adică preluarea a fost foarte promptă, abordarea consultantului una plăcută, livrarea s-a făcut rapid şi în condiţii foarte bune, iar preţul şi calitatea produsului au fost întocmai cu percepţia mea iniţială. Una din explicaţiile acestui rezultat este faptul că Oktal.ro este unul dintre cele mai longevive magazine online IT&C şi electrocasnice din Romania,existând încă din 1999. De-a lungul timpului, şi-au dezvoltat o relaţie extraordinară cu clienţii , pentru că lucrează la cele mai înalte standarde de profesionalism,şi tratează cu maximă importanţă fiecare client. Acestea sunt promisiuni pe care le-au făcut faţă de clienti încă de la început şi pe care cred că vor să le păstreze şi în continuare.

Cea de a doua explicaţie pentru care promisiunile lor rezistă, cred că este faptul că aceste promisiuni nu sunt făcute numai faţă de clienţi, ci sunt făcute faţă de ei înşişi. O promisiune făcută faţă de cineva poate ajunge a fi încălcată mai uşor decât una făcută faţă de propria persoană pentru că atunci când tu te afli de ambele părţi ale unei promisiuni ai de pierdut de 2 ori. Oktal cred că a învăţat asta sau poate chiar a ştiut-o de la bun început căci Oktal.ro este membru fondator al Asociatiei Romane a Magazinelor Online din Romania (ARMO), care promovează şi respectă regulile prezentate în Codul de Bune Practici pentru Comertul Online din Romania.

Iar pentru a-mi susţine afirmaţiile, am încercat să caut pe pagina de impresii a magazinului online, pentru a vedea dacă lucrurile stau chiar aşa şi am găsit foarte multe comentarii care erau în asentimentul meu. Mă bucur că mai există şi astfel de exemple!

Articol scris pentru proba nr.3 din SuperBlog 2012.

Leave a Reply

