Pământul are doar o oră pe an!

Astăzi este una din zilele acelea în care lumea, într-o majoritate covârșitoare, celebrează planeta preț de 60 de minute. Adică se preface că-i pasă de mediul înconjurător, de încălzirea globală, de soarta generațiilor viitoare și stinge lumina pentru o oră. Nu pot spune că sunt împotriva gestului respectiv, doar că mi se pare destul de ipocrit să omori becul din cameră și să stai pe beznă între orele 20:30 și 21:30 , pentru ca apoi să lași laptopul/TVul/becul aprins fără vreun rost anume, de parcă ai vrea cumva să-ți iei revanșa pentru faptul că te-ai autotorturat.

Gândindu-mă la acest eveniment, mi-am amintit că în urmă cu vreo 3 ani mă găseam bântuind prin București la acea oră și eram într-un fel entuziasmată de această coincidență. Mă încânta ideea de a vedea Palatul Parlamentului în întuneric și adevărul este că n-arăta deloc rău. Însă în acea bucățică de negru benefic s-a strecurat o ditamai nocturna ce ardea mândră deasupra stadionului (nu mai rețin exact care stadion) unde se juca un meci amical din câte-mi amintesc. Păi deh, „sportul rege” e rege peste întreaga Planetă și mai presus de orice eveniment unic în an. M-a dezgustat într-atât de mult contrastul dintre cele două lumi încât îmi venea să mă duc să le scot siguranțele și să opresc meciul lor idiot.

E greu cu manifestările astea, nu știi cum s-o mai dai și ce să mai crezi, căci atunci când încerci să fii solidar cu o campanie cât de cât bine intenționată dai peste câte o întâmplare ca cea de mai sus. Și ți se scârbește grav!

sursă foto: http://www.dribbble.com

Leave a Reply

