Cum stă treaba cu Eurovisionul?

De câteva zile, presa, blogurile, facebook-ul și o parte a oamenilor de rând s-au contagiat serios cu virusul Eurovisionului. S-au făcut preselecții în mare grabă, s-au judecat piese în aceeași grabă, după care s-a dat startul la discuții despre cine o să reprezinte România în finala europeană. Toate acestea după o bâlbâială gravă a celor responsabili din TVR și declarații oficiale în care se spunea răspicat că anul acesta televiziunea nu-și permite din punct de vedere financiar participarea. Dar se pare că s-a rezolvat problema, adică de undeva au făcut rost de banii pentru cotizație, organizarea finalei naționale și a promovării ulterioare a piesei participante. N-am reușit însă să mă lămuresc de unde au obținut finanțarea (adevărul este că nici nu am cercetat prea mult, este posibil să se fi menționat prin vreun cotlon de site, așa că dacă a sesizat cineva, rog să mă informeze și pe mine), cunoscut fiind faptul că TVR-ul nu stă deloc bine la capitolul acesta, ba chiar fiind pe niște grave pierderi în ultima vreme.

Recunosc, în urmă cu vreo câțiva ani eram foarte interesată de acest subiect, dar mi-am pierdut entuziasmul când am realizat că poți să trimiți cea mai bună voce din Univers cu cea mai bună și frumoasă piesă din Galaxie și să te clasezi undeva în coadă, pentru că în foarte puține cazuri se votează obiectiv. Se știe foarte bine că există grupuri de state care se votează reciproc și dezechilibrează balanța normalului. Din punctul meu de vedere este mult prea frustrant.

Mulți spun că imaginea României și cea a artiștilor au totuși de câștigat, dar… oare dacă era așa, nu ar fi fost Paula Seling cel puțin la nivelul Innei ca promovare la nivel european? Întreb și eu.

3 thoughts on “Cum stă treaba cu Eurovisionul?

  1. Pingback: Ce cărți citim, citirăm ori vrem să citim | Octocat

  2. Cu toate astea, piesa de anul asta tot penibila-mi pare. Sigur, sunt profund subiectiv si-mi asum atitudinea, dar… argumentele tale sunt si raspunsul pentru care artistii buni romani nu participa la Eurovision. Mai vine cate unul care sau cauta sa se revigoreze, cum au fost Paula Selling sau Elena Gheorghe, sau incearca marea cu degetul, cum sunt astia de la Mandinga. Teoretic nuavem sanse, dar conteaza si prestatia live, pana la urma, si calitatea piesei, limba…

    • Din punctul meu de vedere, piesa sună foarte ciudat în varianta live, adică își pierde și acea fărâmă care m-ar fi atras. Dar… gusturile la nivel european sunt foarte diversificate și așa cum spuneam și în articol, calitatea vocii și interpretarea în sine nu sunt cele mai importante. 🙂

Leave a Reply

