Midnight in Paris

Nu știu ce s-a întâmplat cu mine în ultimele luni, dar am tot amânat să văd multe filme pe care fie le-am remarcat pe diverse site-uri de specialitate, fie mi-au fost recomandate. Însă de săptămâna trecută (de când mi-am primit Asus O!Play-ul câștigat la SuperBlog 2011), în fiecare seară servesc câte un film de pe listă.  Aseară am văzut Midnight in Paris, un film lejer, amuzant pe alocuri, care îți provoacă o poftă de Paris, indiferent dacă ești un adept al capitalei franceze sau nu. Owen Wilson nu este unul dintre preferații mei, ba din contră, dar în acest rol nu m-a deranjat atât de tare cu zâmbetul lui predestinat parcă acelor comedii nereușite, iar Rachel McAdams parcă a reușit să mai ștergă din imaginea de „femeie veșnic rănită” pe care mi-o lăsase după The notebook și The time traveler’s wife.

Nu pot spune că este un film pe care aș ține neapărat să-l recomand cuiva, dar dacă în liceu ți-au plăcut nuvelele fantastice ale lui Mircea Eliade, sigur te va încânta. De ce pomenesc de Eliade? Pentru că trecerea dintr-un mediu contemporan în cu totul altul, dintr-o altă epocă, mi-a amintit de călătoriile personajelor lui, între sacru și profan. Cred că din cauza oboselii pe care o acumulasem la ora la care am văzut filmul, ajunsesem să visez și eu la o altă epocă, la cum ar fi să pot sta de vorbă cu cei cărora astăzi pot doar să le citesc biografia, să-mi ghidez viața după citatele lor celebre sau să le admir tablourile. Ar fi cel puțin interesant.

Oricum, revenind la film, aș mai vrea să precizez că dacă ești puțin atent îți poți îmbogăți cultura generală cu anumite detalii chiar drăguțe despre artă și nu în ultimul rând despre Paris.

sursă foto: http://www.cinemagia.ro/filme

One thought on “Midnight in Paris

  1. Șî eu am văzut filmul de curând. Nici mie nu îmi place Owen Wilson dar aici a fost acceptabil. Filmul e drăguț, relaxant și clar te face să îți dorești să vezi Parisul (nou sau vechi). Eu cred că am să încerc și alte filme de-ale lui Woody Allen.

Leave a Reply

