Land cruiser

LATER  UPDATE: 80 pcte.

Articol scris pentru proba nr.17 din SuperBlog 2011

Avem o țară frumoasă, cu tot ce ne-am fi putut dori și cu tot ceea ce nici cea mai strălucită minte nu ar fi fost capabilă să creeze de una singură. Natura a fost generoasă cu noi,dar restul… cam greu de comentat. Ar trebui probabil să o răsfățăm cu șosele superbe , mașini delicate și un caracter fin. Dar cum la șoselele de calitate mai avem de lucrat, iar caracterul este fin doar pe alocuri, mă gândesc ca măcar mașini frumoase și de calitate să avem.

În spiritul celor spuse, aș alege pentru o aventură în țară o Toyota Land Cruiser. De ce? Păi, în primul rând pentru că aproape orice drum în țara noastră se aseamănă cu un off-road și orice traseu se poate transforma într-o aventură. Nu cred că aș avea nevoie să străbat mări, țări și oceane pentru a găsi un loc mai bun pentru a mă simți bine cu Land Cruiser. Această mașină reprezintă pentru mine un adevărat paradox. Pe de-o parte mă face să mă duc cu gândul la calitate, lux, extravaganță, ceea ce probabil m-ar fi făcut să aleg această mașină pentru un traseu la fel de extravagant, pe un continent îndepărtat, în savana africană sau poate prin deșertul Gobi. Dar pe de altă parte, Land Cruiser este atât de normală și de accesibilă încât face orice traseu oricât de greu ar fi, ca fiind floare la ureche.

N-aș vrea să denumesc România ca fiind un tărâm interzis, dar cu Land Cruiser m-aș simți mai în siguranță pe orice drum din țara asta spectaculoasă și nu aș avea tendința de a-mi lua mașina în spinare la fiecare groapă de tip crater pe care aș întâlni-o în cale. Această Toyota mi-ar oferi posibilitatea de alege orice scenariu de drum, de la „denivelări” sau „bolovani” (pe care am senzația că le-aș folosi aproape zilnic în off-road-ul citadin), până la „noroi și nisip” sau „suprafață instabilă”. Iar acest lucru se poate întâmpla printr-un click foarte ușor, prin intermediul comenzilor de pe volan, fără a lua ochii de la drumul și așa presărat cu tot felul de capcane. Consola centrală împreună cu sistemul de navigație s-ar putea dovedi de mare ajutor în cazul în care aș simți că-mi pierd mințile pe cine știe ce drum blocat sau foarte aglomerat pe parcursul week-endurilor și nu numai. Dar în cazul în care nu aș  reuși să găsesc o alternativă suficient de liberă și accesibilă, confortul și spațiozitatea interiorului m-ar distrage suficient de mult atenția, astfel încât să nu îmi iau câmpii la propriu.

Toyota Land Cruiser a reușit să ajungă la aceste standarde înalte în cei 60 de ani de istorie și progres continuu și asiduu. Construcția robustă nu îngreunează manevrabilitatea, iar spațiozitatea interiorului nu a diminuat distracția de la bord. Și deși este percepută ca o mașină de teren, Land Cruiser are performanțe și „on-road”.

Când viața ne dă lămâi, n-avem decât să luăm o sticlă de tequila și puțină sare și să-i dăm drumul distracției fără limite.

Când viața și societate ne servește gropi imense și șosele de fix 2 lei dar cu prețuri de milioane de euro, n-avem decât să ne luăm o Toyota Land Cruiser și să ne distrăm descoperind adevărata frumusețe a țării noastre.

P.S. A nu se combina ultimele două fraze, căci alcoolul și volanul nu fac deloc treabă bună.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s