Asus Transformer

LATER  UPDATE: 88 pcte.

Articol scris pentru proba nr.10 din SuperBlog 2011.

Trecuse printr-o perioadă grea, dar totuși reușise să supraviețuiască și pentru asta Don Quijote mulțumea cerului. Le mulțumea și celor ce îl îngrijiseră cât a zăcut la pat în urma bătăii încasate de la un cavaler în armură în lupta pentru onoarea preaiubitei sale Dulcineea. Însă sentimentul de gratitudine nu a mai fost atât de puternic din momentul în care a aflat că aceleași persoane nu au fost capabile să-i salveze colecția de cărți din ghearele vrăjitorului malefic. Era dezamăgit, iar în nebunia lui chiar suferea pentru pierderea celor mai de valoare obiecte ale sale. Avea acum nevoie de ceva care să-l repună pe picioare, să-i redea cheful de viață și de aventură, așa că a luat decizia de a pleca într-o nouă călătorie. Iar pentru ca nimeni să nu mai aibă îndoieli în privința spuselor lui s-a gândit să ia cu el un tovarăș.

Așa a ajuns Sancho Panza să călătorească alături de cel mai vestit nebun al vremurilor acelea prin tărâmurile din Castilla-La-Mancha. Primise o promisiune încă de la plecare, cum că va fi făcut guvernator al unei insule, dar era încă în dubiu dacă să creadă sau nu, ținând cont de reputația stăpânului său.

– Dragul meu, te asigur că aceasta va fi călătoria vieții tale. Nu numai că ai șansa să-i stai alături celui mai viteaz cavaler, să vezi un stil de luptă unic, să salvezi viețile unor oameni inocenți, ci vei intra cu adevărat în istorie.

– Vai, stăpâne, exagerezi cumva? Umilul meu nume nu va avea loc în cărțile de istorie și cu atât mai puțin nu voi reuși să mă ridic la nivelul dumneata.

– Lăsând modestia-mi de zi cu zi la o parte, trebuie să recunosc că ai dreptate, dar nu trebuie să-ți pierzi speranța și curajul. Eu voi face tot ce-mi stă în putere pentru a nu te eclipsa.

– Mulțumesc stăpâne, dar…

– Să lăsăm vorbăria dragul meu tovarăș, căci  în calea noastră se zăresc niște uriași înspăimântători pe care trebuie să-i răpunem dacă mai considerăm că viețile noastre valorează măcar cât o măslină. Înainte, scumpa mea Rosinanda! Să ucidem fiarele!

– Stăpâne, așteaptă! Așteaptă!

– Nu avem timp Sancho! Dacă noi nu-i vom opri, vor ajunge în sate și vor curma vieți. Este datoria noastră să..

– Stăpâne, sunt doar două mori de vânt.

– Ce mori de vânt?! Uite ce brațe imense au și cu ce viteză se mișcă!

– Stăpâne, oprește-te și ascultă-mă! Vei avea iarăși de suferit dacă nu faci asta. Te rog!

Punându-se în fața stăpânului său, micul Sancho Panza scoate din traista moștenită de la bătrânului lui tată, un obiect ciudat pe care începe să dea cu degetul.

– Sancho, ai înnebunit? Suntem în pericol de moarte, iar tu stai să dai cu degetul pe o piatră? Doamne, ce-o fi fost în mintea mea când am luat cu mine un om bolnav la minte?

– Stăpâne, asta este o tabletă Asus Transformer cu sistem Android cu suport Adobe Flash, procesor  NVIDIA  Tegra 2 1.0 GHz dual-core.

– Ce tot îndrugi acolo, tovarășul meu? Și dă-te la o parte, că-ți dau cu piatra aia în cap!

– Nu suntem pe un tărâm vrăjit stăpâne, suntem aproape de Toledo, iar acelea sunt niște mori de vânt. Uită-te aici! Aici suntem noi.

– Hmmm.. interesant!

– Și uite și pozele ”uriașilor” dumitale. Trezește-te!

– Poze?

– Da stăpâne, au fost puse de alți călători ca noi ce au trecut pe-aici. Au povestit și ce căutau pe-aici. Poți să scrii și dumitale ceva mai pe seară, că am și tastatura QWERTY detașabilă la mine, iar bateria ține până la 16 ore.

– Și tu poți face poze cu… aia?

– Pot! De ce?

– Și poți să și scrii?

– Pot să și scriu. E magică!

– Păi atunci hai să ne facem poze cu uriașii înainte să-i omorâm, iar pe seară povestim cum a fost.

***

Cu siguranță Cervantes ar fi mândru de mine dacă ar vedea ce deștept l-am făcut pe Sancho și ce device șmecher i-am dat.

Un gadget care a fost menționat prima dată de către Arthur C. Clarke în 1968 în opera sa Odiseea Spațială 2001.

Leave a Reply

