Distracție la volan

LATER  UPDATE: 100 pcte.

Acum câteva mii de ani, oamenii aveau de-a face cu pericolele junglei, fiind nevoiți să vâneze pentru a supraviețui, să inventeze focul pentru a se hrăni, să-și facă drum printre plante sau copaci și multe altele. Astăzi se presupune că lucrurile stau altfel, că ființa umană nu mai trece prin aceleași chinuri și teoretic ar trebui să fie mai fericită. Dar… vânăm locuri de parcare, ne dăm de ceasul morții pentru un mic aparat care să ne ușureze munca și adesea suntem predispuși la atac cerebral în încercarea noastră de a ne face loc prin puzderia de mașini aflate în trafic. Deci tot cam pe-acolo ne situăm din punctul de vedere al luptei pentru supraviețuire, doar că într-o altfel de junglă.

Salvarea celor disperați de traficul din oraș (prima fiind eu) vine bineînțeles din partea unei mașini care să se poată strecura cam prin orice locșor, să consume puțin, dar în același timp să fie confortabilă și inteligentă. Am căutat mult, chiar mai mult decât credeam eu că sunt capabilă să caut, dar într-un final, când nu mai credeam că este posibil am găsit. Când m-am urcat prima dată într-o Toyota Yaris mi s-a spus că am fost mai ceva decât un polițist aflat pe scaunul din dreapta la un examen auto. Am analizat centimetru cu centimetru interiorul și am savurat experiența încercând totuși să nu mă las copleșită de fiecare lucru pe care-l descopeream și care îmi plăcea. Am profitat de faptul că prietena care mi-o împrumutase era într-o zi a excesivei generozități și am acaparat-o. Mi-am planificat foarte ușor traseul cu ajutorul sistemului GPS și am pornit prin jungla citadină. Sistemul de navigare m-a îndrumat pe traseul cel mai bun și avertizându-mă unde sunt camerele de supraveghere pentru că este ușor de actualizat. De obicei îmi este foarte greu să manevrez cele două telefoane din dotare atunci când sunt la volan, așa că funcția Confort Bluetooth care oferă posibilitatea conectării chiar și a 5 telefoane pentru folosirea hands-free-ului sau trimiterea de mesaje, mi s-a potrivit mănușă. Computerul de bord beneficiază de un ecran tactil pe care am putut vedea atât informațiile de la bord cât și imagini captate de camera video pentru marșarier (pe care am folosit-o intensiv când parcam pentru că n-am vrut să produc vreo daună prietenei mele, dar și pentru că mi-era milă de biata mașină care mă ajutase atât de mult). Parcată fiind și așteptând pe cineva, nu m-am plictisit deloc pentru că am folosit Toyota Touch&Go, un serviciu de căutare online și aplicații atât de populare astăzi. Am primit multe like-uri la pozele postate direct de pe mobil, lucru care m-a flatat. În torpedou nu mai este ascuns niciun gadget pentru că el însuși este un gadget, un adevărat frigider pentru băuturi sau alte produse.

Am înapoiat mașina cu regret, mare regret că nu mi-a făcut-o cadou. Pentru drumurile mele de zi cu zi este tot ce mi-aș putea dori. Pentru 8 ore m-am deconectat, n-am mai bombănit nervoasă în ambuteiaj și nici n-am dat ocol de 10 ori pentru a parca, m-am strecurat lejer și fără a-mi pune viața în pericol nici măcar o clipă. În același timp nu am pus nici viața portofelului meu în pericol sau pe cea a atmosferei pentru că am condus o mașină cu un consum și emisii de carbon reduse, Toyota deținând titlul de „brand-ul cel mai verde” în prima ediție a topului „Cele mai verzi mărci la nivel mondial”.

A doua zi m-am întors la muncă mai plină de viață și foarte determinată, căci am de strâns destui bani pentru a-mi permite și eu o asemenea mașină, la bordul căreia să mă distrez, nu să-mi tocesc nervii.

Articol scris pentru proba nr.8 din Superblog 2011.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s