Maraton turistic

LATER  UPTADE: 83 pcte.

Simt că mă dezintegrez, că-mi tremură fiecare fibră de mușchi de pe fiecare os al corpului, dar nu regret nici măcare 5 minute din ceea ce am făcut în ultimele zile. Am să vă povestesc cam în 600 de cuvinte despre ce este vorba, pentru că dacă mă avânt la mai mult s-ar putea să cad lată de oboseală pe tastatură. Ei bine, acum o săptămână am primit un e-mail de la amica mea Lola, pe care am cunoscut-o cât am studiat un semestru în Spania, prin care mă anunța că în 48 de ore va ateriza în București și că e pregătită de aventura pe care i-am tot promis-o. Noroc că am avut totuși timp să mă organizez și să o anunț să facă mici modificări biletelor de avion pe care deja le cumpărase și pentru care a plătit suplimentar, dar… are balta pește!

Trezită cu noaptea în cap și plecată de acasă când stelele nu se dădeau încă gonite de pe cer, m-am prezentat la aeroport la ora 7 fix  fără să cârcotesc. După saluturile de rigoare și alte câteva cuvinte am mers să bem o cafea împreună, pregătindu-ne oarecum de maratonul pe care urma să-l facem. Ne-am îndreptat apoi către Autonom Rent a Car pentru că este cea mai mare firmă de închirieri mașini din România,cu o acoperire națională potrivită cerințelor noastre (33 de locații în 23 de orașe) și un vast parc de mașini noi. Am ales un Fiat Panda și am părăsit aeroportul Henri Coandă încercând să-i explic Lolei cum stă treaba cu trenurile la noi în țară și de ce e mai bine cu mașina, pentru că ea își imagina că de la „Bucuresti” la „Constansa” nu faci mai mult de 1 oră și jumătate. Ajunse în oraș, am lăsat mașina în parcarea unui hypermarket (căci în altă parte pierdeam cel puțin jumătate de oră până reușeam să găsim un loc de parcare) și am luat-o la pas. Bineînțeles că am făcut febră musculară până seara, dar eu consider că altfel nu ar fi putut să înțeleagă realitatea. A fost impresionată de Palatul Parlamentului și Muzeul Satului (ciudată asociere), dar i-au plăcut și Arcul de Triumf și centrul vechi. Aproape de amurg am părăsit Bucureștiul și ne-am îndreptat spre Tulcea pe autostradă până unde s-a putut și-apoi pe nu mai știu ce drumuri europene. A doua zi am petrecut-o în deltă plimbându-ne cu vaporașul și odihnindu-ne picioarele după ziua precedentă. A treia zi am plecat din Tulcea, de data aceasta cu un Nissan X-trail luat tot de la Autonom, căci ne aștepta traseu greu. Nu puteam să o las să rateze obiectivele pentru care venise de fapt, anume castelele, așa că am condus-o către munte spre Peleș și Bran, am făcut o mică incursiune în Brașov  și ne-am oprit în Sighișoara. În acest mic traseu am făcut o scurtă oprire în Buzău,în comuna Lopătari pentru că citisem eu pe nu știu ce site în documentarea mea de o priveliște interesantă cu niște „focuri vii” ce se produc datorită gazelor. A fost interesant. A patra zi ne-am avântat cu aceeași mașină pe cheile Bicazului, de care s-a declarat fascinată, după care ne-am dedicat în întregime mănăstirilor pictate din Bucovina. A cincea zi am plecat de la sediul Autonom cu un Opel Insignia pentru că aveam nevoie confort și viteză,bineînțeles fără să încălcăm legea. Am ținut foarte mult să ajungem la cimitirul de la Săpânța, care așa cum mă așteptam, a reușit să coloreze puțin imaginea gri lăsată de starea drumurilor noastre.

Am condus-o apoi pe Lola spre aeroportul din Cluj, trecând însă înainte prin Carei pentru a vizita castelul Karoly, un castel impresionant și cel puțin la fel de frumos ca Branul, dar mai puțin celebru.sursa foto http://www.turistderomania.ro/

După 1800km în România,Lola a zis că mai vrea, că deja s-a obișnuit cu orele petrecute în mașină. Pe principiul suferă baba la frumusețe.

Articol scris pentru proba nr.4 din SuperBlog 2011.

Leave a Reply

