Lupta pentru audiență

Am observat de multă vreme faptul că televiziunea noastră este din ce în ce mai josnică, mai murdară și mai greu de privit. În urmă cu vreo 3-4 ani toți se dădeau cocoși că ei fac emisiuni de calitate și divertisment în adevăratul sens al cuvântului fără a se gândi la audiența ridicată pe care o avea OTV-ul la vremea respectivă și la modul în care aceasta era obținută. Între timp,concepțiile se pare că s-au sucit la 180 de grade, pentru că de fiecare dată când ating telecomanda eu una am senzația că nimeresc câte un OTV.  Lupta pentru audiență a devenit de neimaginat, iar penibilul mi se pare că atinge cote maxime de cele mai multe ori.

Toată lumea demarează tot felul de proiecte, de formate internaționale preluate, de show-uri live. Divertismentul a fost transformat în entertainment, fără a reflecta mai întâi dacă între cei doi termeni există într-adevăr semn de egalitate. Poate că-s eu prea nostalgică și mă adaptez greu noilor standarde, dar parcă mi-e dor de o emisiune de real divertisment, la vederea căreia să mă relaxez, să mă distrez și să nu simt pe unde și când îmi zboară timpul. Totuși, în încercarea mea de adaptare, am avut răbdarea de a privi cel puțin câte o ediție din fiecare proiect în parte, dar am avut parte de puține clipe așa cum visam. Dintre toate formatele, recunosc, am o slabiciune pentru cele muzicale, pentru că prin muzică reușesc să mă relaxez mult mai ușor decât dacă văd nu știu ce spectacole de lumini,lasere,flăcări sau mai știu eu ce. Așa că am încercat cu Dansez pentru tine, Românii au talent și altele, dar am fost dezamăgită. De curând am zis să mă uit la X-factor. Nu pot să spun că mi-a displăcut, dar nu m-a dat pe spate, modul clasic de audiții și apoi de eliminare a câte unui participant pe parcursul emisiunilor live îmi amintește foarte mult de Megastar. Aseară am încercat și cu Vocea României, dar cu mai puține așteptări. Trebuie să recunosc că mi-a plăcut. A fost o emisiune la care m-am simțit foarte bine, m-am distrat și am savurat fiecare moment în parte. Ceea ce m-a încântat mai mult decât la cealaltă emisiune a fost faptul că participanții au fost triați cât de cât înainte de a ajunge în fața juriului calificat și bineînțeles în fața noastră. Nu a fost nevoie să fie difuzate vocile mai puțin fericite pentru a da o notă de umor emisiunii, dar cu toate acestea, emisiunea în sine a avut umor.

Nu știu dacă Vocea României a avut parte de audiența pe care a avut-o X-factor la prima ediție, dar cert este că promovarea nu a fost la fel de intensă (unul din lucrurile care m-au atras). M-am bucurat să revăd anumite fețe și să le reaud vocile cu adevărat speciale, să descopăr noi voci cel puțin la fel de bune, m-a distrat și m-a încântat modul în care reacționau când se întorcea câte un membru al juriului.Pentru o primă ediție, mă declar super încântată și cu o rază de speranță că această emisiune nu va fi doar un alt rechin de audiență.

Leave a Reply

