L C/E D

Articol scris pentru proba 41 din SuperBlog 2010.

Exceptând laptopurile și calculatoarele de birou, o mare dezvoltare în ultimii ani a cunoscut-o domeniul TV. Dacă la începutul anilor ’90 toată lumea se bucura să aibă în casă un TV color de aproximativ 30-40 de kg cu care se luptau de fiecare dată când trebuia să spele mileul de pe bibliotecă, astăzi lucrurile stau cu totul altfel. Acum nu mai știu câți ani, s-a trecut la TV-ul CRT cu ecran plat, după care a început într-adevăr războiul dimensiunilor. Odată cu apariția acestor Televizoare LCD  conceptul de televizor s-a schimbat complet, adică nu a mai trebuit să-ți rupi șalele de fiecare dată când îl ridicai, iar spațiul alocat acestui electronic s-a redus considerabil. În urmă cu mai puțin de 2 ani s-a adus pe piață tehnologia de Televizoare LED în comparație cu care LCD-urile au început să pară prăfuite.

Primul meu contact cu un astfel de TV LED a fost cam în urmă cu un an, când mă plimbam printr-un magazin de electronice în căutarea unui laptop. Fiindcă nu găsisem ceea ce căutam, m-am pierdut printre zecile de televizoare de acolo. La un moment dat m-am oprit în fața unui cu o diagonala foarte mare care mi-a captat atenția. De ce? Pentru că deși eram la o distanță foarte mică de el, imaginea era de o claritate incredibilă. Nu mi-a venit să cred că într-adevăr există așa ceva. Mi-am îndreptat atenția spre hârtiuța cu specificațiile tehnice pentru a înțelege ce are atât de special acel televizor și am văzut scris foarte mare „TV LED”. Apoi mi-am mai pierdut aproximativ 15min uitându-mă din toate unghiurile posibile și de la diferite distanțe la acea minune. Mă simțeam ca un copil mic în fața unei jucării nemaivăzute (asta dacă nu cumva chiar așa eram). Am aflat atunci că pe lângă faptul că îți oferă o imagine net superioară oricărui LCD sau TV Plasmă, TV-ul LED are un consum mult mai redus de energie și sunt chiar mai subțiri.

Singurul dezavantaj (și zic eu, cel mai important) al TV-urilor LED este prețul deocamdată foarte ridicat. Dar la cum evoluează tehnologia, sigur acestea vor scădea cât de curând. Eu… abia aștept, pentru că aleg oricând un TV LED în detrimentul unui LCD.

One thought on “L C/E D

Leave a Reply

