Blogul pentru bani

Articol scris pentru proba 40 din SuperBlog 2010.

La început priveam blogul meu doar ca pe o cale de a mă exprima, de a face cunoscut ceea ce simt, vreau, îmi place sau detest. Între timp, lucrurile s-au schimbat destul de mult. N-am renunțat la articolele personale, n-am renunțat la dorința de exprimare, ci doar am venit cu ceva nou. Am început să cunosc blogosfera și odată cu asta am înțeles că blogul îți poate aduce nu numai satisfacții psihologice ci și materiale, adică mai clar spus, îți poate aduce bani.

Trebuie să recunosc că la început nu m-a pasionat monetizarea blogului, mi se părea un fel de trădare a plăcerii de a scrie. Asta era și pentru că nu știam foarte multe despre subiect. Mai târziu am înțeles cum stau lucrurile și că se pot scrie articole interesante chiar și pentru a fi plătite. Apoi am început să mă interesez de cât mai multe căi de a face blogul meu și unul profitabil nu numai de exprimare. Astfel mi-am înscris blogul pe diferite site-uri de intermediere între firme ce doresc campanii online și bloggeri. În ultimele luni am reușit să prind câteva din campaniile organizate pentru care am scris articole zic eu destul de respectabile din punct de vedere stilistic și pentru care n-am primit reclamații încă.

În cele ce urmează, îmi doresc să continui să scriu advertoriale, pentru că abia mi-am intrat în mână și merită cu siguranță efortul. În același timp o să mă străduiesc să nu mă pierd în nimicuri și să uit de esență, adică să-mi păstrez stilul de a scrie, să nu renunț la calitate pentru cantitate. Nu vreau să ajung să scriu câteva rânduri doar pentru a încasa banii pentru că asta nu sunt eu. Momentan prefer să scriu mai puțin, dar de calitate, iar dacă în viitor voi putea crește numărul post-urilor fără a scădea însă calitatea acestora e perfect. Dacă nu voi putea face față unui flux mai mare de articole, atunci prefer să rămân la media actuală și la caracteristicile momentane.

Acum ceva vreme îmi plăcea să scriu pe blog despre anumite filme pe care le vedeam și care mă cucereau sau dimpotrivă mă dezamăgeau profund. N-am mai continuat să fac acest lucru nu pentru că mi-ar fi displăcut sau m-aș fi plictisit ci pentru că într-adevăr nu am prea mai avut timp de filme. O să mai am o perioadă agitată aproximativ încă 2 luni, după care sper să mă mai liniștesc și să am timp și de hrana asta a minții mele care este filmul. Mi-ar plăcea să îmbogățesc blogul cu o cronică de film, pentru care, de ce nu să primesc și o recompensă din partea unui site specializat. Treaba asta ar fi chiar mai mult decât să îmbin utilul cu plăcutul, ar fi chiar idealul!

Dintre toate aceste obiective, vom vedea în timp câte se vor realiza și câte nu. Eu sunt însă optimistă (ca întotdeauna) și sper la 100%.

2 thoughts on “Blogul pentru bani

Leave a Reply

