SonicMaster

Articol scris pentru proba 30 din SuperBlog 2010.

Încercam zilele trecute, într-un exercițiu de imaginație să-mi dau seama cum ar fi dacă de mâine începând mi-ar lipsi unul dintre cele 5 simțuri fundamentale ale corpului. Dacă n-aș avea gust sau miros, da, ar fi urât și greu, n-aș mai putea să mă bucur de aromele naturii și de cele ale mâncărurilor preparate cu multă migală de mama. Dacă n-aș putea să mai simt nimic pe tot cuprinsul pielii, cu siguranță aș duce dorul mângâielilor celor dragi și poate chiar și al ciupiturilor incomode de care aveam parte câteodată. Gluma se îngroașă însă când vine vorba de ultimele 2 simțuri : vizual și auditiv. Mi-ar lipsi culorile pe care le regăsesc cu fiecare mișcare a globului ocular, imaginea celor de lângă mine sau a peisajelor pe care îmi doresc atât de mult să le văd sau pe care le-am văzut deja și pe care-mi doresc să le revăd.

Dar cum ar fi oare să nu mai aud? Să trăiesc într-o liniște totală la nesfârșit? Pfffffff.. nu știu de ce, dar asta mi se pare a fi cea mai groaznică experiență. De aceea de la această idee am trecut la alta. Cum mi-aș petrece oare ultima zi înainte să-mi pierd auzul pe vecie? Ce aș face pentru a mă putea bucura la maxim pentru 24 de ore de toate sunetele din lume pentru a mi le putea întipări bine în minte? Poate că mulți mi-ar propune să merg într-o pădure și să ascult trilul păsărilor, la un concert rock, la operă la o cursă de mașini sau pur și simplu într-un loc aglomerat, să mă pierd în zgomotul mulțimii. Categoric n-aș avea timp să schimb atâtea locuri într-o singură zi nici dacă m-aș teleporta. Dar… dacă aș putea să le am pe toate fără să schimb locul? Greu de crezut, așa-i? Dar cu toatea acestea, nu imposibil. Să vă povestesc cum. Păi, cu ajutorul prietenului meu Asus îmbogățit cu tehnologia SonicMaster. Ce este SonicMaster? Este o tehnologie foarte avansată ce permite redarea de către un notebook sunete cu până la patru octave mai mult decât laptopurile obișnuite, aducând sunetul la o veridicitate unică. Această performanță este obținută prin încorporarea unui amplificator de 11W, boxele fiind de 32 mm. Majoritatea celorlalte laptopuri au boxe de 20 mm cu un amplificator de numai 2W.  Basul SonicMaster oferă claritate la un volum foarte mare, fiind mai mult decât pătrunzător pentru timpanul uman. Naturalețea sunetelor este dată și de sistemul ADR (Adaptive Dynamic Refinement) ce înlătură orice distorsiune, fără a afecta însă proprietățile sunetului original sau ale notelor ce-l alcătuiesc, ba dimpotrivă.

De aceea, începând cu prima oră a zilei, mi-aș lua în brațe laptopul meu Asus NX90  sau oricare alt model Asus din seria N și aș asculta un concert de muzică clasică, unul de muzică rock și aș viziona un film care să folosească efecte auditive la maxim. Pe de altă parte mi-ar mai plăcea să privesc un meci de tenis și să aud cu claritate fiecare lovitură a mingii și vibrarea corzilor rachetei fiecăruia dintre jucători. Probabil aș încheia seara prin ascultarea unor voci, pur și simplu voci, într-o claritate genială care să-mi rămână bine gravată pe timpanul ce va rămâne apoi inutil în interior urechii mele.

Leave a Reply

