Blogway (not) for me?

Articol scris pentru proba 29 din SuperBlog 2010.

 Întainte să încep să-mi dau cu părerea despre tema probei de astăzi aș vrea să vă povestesc ceva ce mi se pare  a fi un aspect destul de important pentru înțelegerea opțiunii mele. Multă vreme, blogul meu a fost lipsit de conținut, adică săracul de el a stat gol goluț vreo 3 luni de zile, timp în care nu-mi aduc aminte cu ce-mi pierdeam vremea, dar cert este că nu am avut timp să mă ocup de el. După acest interval, am scris un articol, apoi încă unul și încă unul, până am prins gustul și a început să-mi placă schimbul de opinii cu alți bloggeri. Partea interesantă este că deși scriam, blogul încă nu avea un nume, un titlu care să-l reprezinte. Denumirea pe care o are acum și care cred eu că i se potrivește a venit cam după aproximativ o lună de scris, adică după ce am început să-mi creez un stil al meu, niște teme pe care le abordez și niște idei fixe pe care nu știu dacă va reuși cineva vreodată să mi le schimbe (unii zic că-i de bine treaba asta și le poți numi principii ; alții o numesc încăpățânare). „Viața în culori” pentru că despre asta scriu, despre multe aspecte care țin de viața cotidiană ce la o primă vedere pare a fi gri, dar după cum spuneam mai demult, dacă o descompui ca pe un spectru al luminii vei descoperii că e compusă din mii și mii de culori.

Eiiii.. și dacă am ales un asemenea titlu viu, logic și normal este ca și ceea ce te întâmpină de dincolo de titlu și scris să fie  vesel și colorat. Deci în opinia mea, diversitatea temelor, background-urilor și a elementelor de decor ar fi principalul motiv pentru care aș alege să folosesc Blogway. Ce este Blogway? Este un serviciu prepaid prin care ai propriul blog, fără să ai nevoie de cunoştinţe tehnice! Acesta oferă : platforma de blog, bandă de internet, tutoriale video, căsuțe de e-mail, hosting profesional, domeniu .ro ,  teme și spațiu pe server. În ceea ce privește serviciile de blog, oferă ultima variantă de platformă de blog de la wordpress, numărul 1 în lume în dezvoltarea de platforme de bloguri. La aceasta se adaugă tot timpul plugin-uri care fac viața internaută mai ușoară: optimizare Google (SEO), ca să poți fi găsit ușor pe net, filtru de spam, posibilitatea de-a introduce foarte usor fotografii de pe Flickr sau din alte părți. La fel de simplu vei putea sa introduci filmulețe de pe Youtube sau Trilulilu ori să faci share cu prezentările tale, prin slideshare. Dacă vrei statistici despre cine iți citeste blogul, poți afla foarte usor de pe Google Analytics, iar dacă nu ești la computer, poți posta de pe telefonul mobil. Poți introduce orice în blogul tău, inclusiv bannere Flash. Iar dacă-ți vine chef să organizezi vreun concurs pentru cititorii tăi, există și pentru asta un plugin!

Din cele enumerate mai sus, trebuie să recunosc că m-ar mai încânta și numeroasele plug-inuri pe care le-aș putea adăuga pentru a da personalitate blogului meu și posibilitatea de a avea statistici detaliate despre cine și când îmi citește articolele. Dilema apare însă când îmi pică ochii pe preț, adică 4,5 euro pe lună. Merită oare să dau aproape 20 de lei pe lună doar pentru a-mi satisface un „capriciu arhitectural”? Îmi doresc suficient de mult să umplu pagina de culoare și să văd niște statistici, încât să dau 4 euro și jumătate pentru asta? Este destul de greu să dau un răspuns. Este clar că eu aș fi încântată să am ceea ce-mi doresc pe blogul meu, dar oare ceilalți ar observa schimbarea și ar avea și asupra lor același impact?

Momentan nu câștig de pe urma acestui blog suficienți bani încât să-mi permit să investesc în el, deci nu văd rostul schimbării, dar opțiunea Blogway rămâne în calcule pentru viitorul sper eu foarte apropiat.

2 thoughts on “Blogway (not) for me?

Leave a Reply

