Toyota pro CSR

Articol scris pentru proba 26 din SuperBlog 2010.

CSR… o abreviere relativ necunoscută pentru mulți, cred. Din păcate printre aceia „mulți” mă număram și eu, deci trebuie să apreciez această probă mai mult decât pe altele, pentru că m-a luminat în câteva privințe. Din ce-am găsit eu pe net (că doar nu mă apucam să scriu și să-mi dau cu părerea despre ceva ce nu cunoșteam), CSR = Corporate Social Responsibility. Ce-nțeleg eu din asta? Păi înțeleg că se referă la importanța pe care o acordă companiile contribuției la dezvoltarea societății moderne.

Bun, acum că am înțeles cât de cât la ce se referă subiectul, mă gândesc la cateva exemple de astfel de companii. Prima (și deocamdată singura) care-mi vine în minte este Toyota. Sunt absolut convinsă că mult mai multe companii țin seama de principiile CSR și le aplică în campaniile lor, dar Toyota este cea care mi-a atras mie atenția. Principalul motiv este bineînțeles atenția deosebită pe care acest mare producător de autovehicule o acordă protejării oamenilor. Spun oamenilor, la general, pentru că Toyota nu se gândește numai la viitorii conducători de astfel de modele ci și la ceilalți semeni : pietoni (prin dezvoltarea unor tehnici de protecție a pietonilor în caz de accident) sau conducători ai altor mașini. Poate că nu m-am făcut bine înțeleasă când m-am referit la ceilalți conducători, ei bine, aici era vorba despre numeroasele eforturi pe care Toyota le face pentru protejarea naturii și o lume mai curată prin dezvoltarea unor motoare eficiente cu poluare cât mai redusă.

Ținând cont de situația în care se află societatea în momentele actuale, adică s-a demarat o adevărată fobie față de poluare și încălzire globală, ceea ce face Toyota vine ca o îmbrățișare liniștitoare pentru cetățeni. Mie cel puțin îmi dă o oarecare siguranță că în viitor se va elimina total îngrijorarea acută pentru mediu. De asemenea, sunt convinsă că această companie va continua să dezvolte proiecte CSR atât în viitorul apropiat cât și în cel îndepărtat. Eu îmi imaginez așa:

1.Pentru protecția mediului: crearea unor motoare superioare celor hibride pe care deja câteva modele Toyota le folosesc sau sunt în plan să le folosească. Mă gândesc mai întâi la un motor care să consume CO2-ul eliminat de motoarele clasice, iar după purificarea atmosferei să se încerce dezvoltarea unui motor care să pună mașina în mișcare prin energia cinetică a apei, adică un fel de circuit continuu al apei.

2. Pentru siguranța rutieră: îmbunătățirea computerului de bord, astfel încât să fie capabil să prevină incidentele pe care ochiul și creierul uman nu au capabilitatea să le prevadă la timp.

3. Pentru educația tehnică: s-ar putea demara câteva programe de formare a unui personal tânăr care să fie capabil pe mai departe să continue dezvoltarea atât a companiei cât și a societății.

Leave a Reply

