Visionea mea

Articol scris pentru proba 21 din SuperBlog 2010.

– Bună! Wow ce greu răspunzi la telefon, ce-i cu tine? Te simți bine?

– Bună! Da, mă simt excelent. Tu ce faci?

– Uite te sunasem să discutăm despre…

– Am trecut la nivelul următor! În sfârșiiiiiiiiiiiiiiiit!

– …proiectul la conta publică, dar văd că ești ocupată.

– Aaa, nu, nu sunt ocupată. Spune!

– Ba cred că ești ocupată. Iar te jucai NFS? Sau ai descoperit altceva mai tentant?

– Nu mă jucam măi nimic.

– Și-atunci de ce mi-ai spart timpanul strigând că ai trecut la nivelul următor?

– La asta te refereai? Păi am trecut la un alt nivel de vision.

– Huh?

– Mai ai minute? Sau vrei să te sun eu să-ți povestesc?

– Îți mai arde și de glume, hai zi acum!

– Este vorba de tehnologia Vision de la AMD.

– Așa..

– Reprezintă un sistem de clasificare a componentelor pentru PC-uri şi notebook-uri în funcţie de performanţele lor. A fost gândită ca o metodă simplă şi utilă prin intermediul căreia utilizatorii să îşi poată alege laptop-ul / desktop-ul în funcţie de nevoi. Și există 4 niveluri. Vision- nivelul de bază în care – laptop-urile sunt dedicate tuturor celor care îşi petrec majoritatea timpului navigând pe Internet; prin urmare, combină procesoare şi plăci video de putere moderată, pentru a oferi cea mai bună experienţă în activităţi precum: rularea de muzică, vizualizarea fotografiilor, vizionarea DVD-urilor, urmărirea de filme şi videoclipuri online, navigarea pe Internet, utilizarea e-mail-ului, casual gaming (jocuri precum Solitaire, care nu necesită putere grafică mare). Apoi Vision premium pentru consum media; categorie dedicată celor preocupaţi de conversiile video, interesaţi de divertisment şi multimedia, de streaming video şi TV, oferind tot ceea ce oferă VISION, plus: un echilibru între puterea procesorului şi performanţele plăcii video; multitasking fără probleme – rularea simultană a până la 3 aplicaţii; jocuri mainstream; convertirea CD-urilor în MP3; editare foto de bază; vizualizarea filmelor în format HD / Blu-Ray; utilizarea unui webcam; Live TV direct pe laptop. Nivelul 3 este Vision ultimate, dedicat tuturor celor care editează fotografii digitale şi videoclipuri, îşi doresc un procesor quad core şi sunt la curent cu noile jocuri 3D. Aşadar, pe lângă performanţele Vision Premium, aduce: multitasking avansat (peste 4 aplicaţii rulate simultan); înregistrare Live TV; rularea de jocuri online pretenţioase din punct de vedere grafic, oprecum MMO-urile; editarea / mixarea muzicii; editare foto avansată; creare şi editare de filme HD. Iar cel mai înalt nivel, Vision Black, PC-urile din această categorie sunt dedicate profesioniştilor multimedia şi gamerilor, de aceea vorbim de performanţă maximă, cele mai noi tehnologii, cele mai recente jocuri 3D, editare şi în special creare de fişiere foto şi video în HD; procesoare rapide, multi-core ce pot fi supuse unor procese de over-clocking; megatasking; suport complet pentru Microsoft DirectX 11; ATI Eyefinity technology, care suportă afişarea display-ului pe un număr de până la 6 monitoare externe simultan; crearea şi administrarea unei colecţii multimedia extinse; cea mai bună experienţă de 3D gaming HD; crearea şi editarea de fotografii digitale şi fişiere video în HD.

– OK, ia o pauză, pentru că m-ai cam amețit. Mi se pare genială clasificarea asta și cred că destul de utilă în unele situații. Și tu la care nivel ai trecut?

– Am trecut la nivelul Vision Ultimate.

– Penultimul? Cum așa? Înseamnă că te cam pricepi.

– Nu știu cam cât de mult mă pricep, dar îndeplinesc suficiente condiții să mă aflu acolo. Rulez mult mai mult de 4 aplicații simultan, dacă ai vedea ce e pe display-ul meu ți-ai face cruci. Sunt nebună după editatul fotografiilor și clipurilor și fără dubiu salivez după un procesor quad core. Îmi place să văd filme într-o calitate cât mai bună, omor Office-ul în orice circumstanță, webcam-ului cred că i s-a luat de fața mea de cât l-am folosit, iar TV-ul aproape a făcut păianjeni de când am descoperit televiziunea online. Iar acum că am învățat să creez și să editez filme în format HD, mă pot considera la nivelul Vision Ultimate.

– Mă bucur că ești așa entuziasmată, felicitări! Dar.. acum.. revenind… Cum ți-a ieșit contul de execuție bugetară?

– Aoleu… tot nu mă lași? Credeam că ai și tu milă de fericirea mea!

Leave a Reply

