A fi sau a nu fi… blogger

Articol scris pentru proba 19 din SuperBlog 2010.

Pentru a-mi da cu părerea cu privire la bloguri și blogosferă, consider că ar trebui să încep prin a lămuri pe toată lumea ce este un blog, din punctual de vedere al altora. Așa că dau eu frumușel un search pe Google și găsesc o definițe după cum urmează : blog (cuvânt artificial, combinat, provenit de la expresia engleză web log = jurnal pe Internet) este o publicație web (un text scris) ce conține articole periodice sau și cu actualizare neîntreruptă, ce au de obicei un caracter personal.

Eu am acest blog de 2 ani, dar am început cu adevărat activitatea 3 luni mai târziu. Această întârziere s-a datorat tocmai faptului că nu prea aveam habar cu ce se mănâncă scrisul online. Am avut și eu impresia că este ceva superficial, un loc, o pagină unde fiecare scrie câte ceva care să atragă atenția și să primească mai multe vizite. Un alt motiv pentru care am intrat în lumea aceasta ar putea fi considerat și spiritul de turmă, văzând că tot mai mulți au un blog, am zis de ce eu să rămân mai prejos (știu, unii ar numi asta modă sau trend, dar eu prefer să-i zic spirit de turmă pentru că reflectă mai bine realitatea).

După o oarecare perioadă am început să-mi dau seama că aveam dreptate în mare parte. Dacă spun în mare parte, asta înseamnă automat că sunt aspecte în privința cărora m-am înșelat. Da, așa este. Cel mai important fiind acela că multe persoane chiar au ceva de spus prin intermediul paginilor personale și după părerea mea, aceia se pot numi cu adevărat bloggeri. Într-adevăr, gusturile nu se discută și poate că multe bloguri ce mie îmi plac, altora li se par banale sau chiar dizgrațioase, dar eu cred că atâta timp cât cineva scrie despre ceva care-i place sau îl preocupă, automat va ieși un material bun. Iar dacă mai respectă și câteva reguli simple de gramatică chiar are șanse să creeze ceva de calitate. Aici recunosc că sunt subiectivă și deși un mă pot declara ca fiind mare patriotă, mă simt mult mai bine când citesc un  articol scris corect gramatical și cu diacriticele bine puse. La rândul meu, de fiecare dată când am timp să scriu ceva bine organizat și bine  scris în limba română, parcă mă simt mai mândră de opera mea.

La nivel larg, blogosfera mi se pare puțin supraevaluată, mai ales din cauza topurilor ce se fac după diferite criterii și în urma cărora ies o mie și una de discuții. Nu știu dacă ar trebui să fie o competiție în lumea blogurilor, ar trebui să fie doar plăcerea de a scrie, de a informa, de a împărți cu ceilalți fotografii speciale, melodii de suflet, impresii personale despre anumite filme, etc. Este adevărat că pe baza acestor topuri, cei care sunt foarte bine clasați au șansa de a beneficia de venituri mai mari fie din publicitatea prin bannere fie din cea prin articole. Dar tocmai această capacitate de a câștiga de pe urma blogurilor parcă transformă toată blogosfera. Sper totuși că nu se va întâmpla același lucru ce s-a întâmplat cu presa scrisă, adică nu se vor orienta toți blogg-erii să scrie pentru bani și vor rămâne suficienți care să scrie de plăcere și pentru plăcerea cititorilor.

Leave a Reply

