Cu Lamborghini pe birou

Articol scris pentru proba 18 din SuperBlog 2010.

O să conduc un Lamborghini! Nu, stați liniștiți, nu mi-am luat permisul de conducere și nici n-o să mă avânt pe străzi fără să am cartonul ăla. De fapt, n-o să mă avânt deloc, prefer locul comod din dreapta, de unde pot admira în voie peisajele și pot fotografia orice tâmpenie mi se pare mie mai specială. Dar cu toate astea, tot o să conduc un Lamborghini. Știu că toată lumea se duce cu gândul la celebra marcă de mașini când aude denumirea aceasta, dar eu mă refer la un laptop. De fapt, un netbook ASUS. Este vorba despre ASUS Lamborghini VX6. Încă nu am făcut cunoștință personal, dar din ce am văzut și citit pe net despre el, pot spune clar că m-a cucerit fără drept de apel (și de obicei nu mă las așa ușor impresionată)!

Subiectivă fiind, ador faptul că netbook-ul are ecran de 12 inci, numai bun de purtat oriunde și performează la capitolul multimedia grație implementării celei de-a doua generații a soluției video NVIDIA ION. VX6 folosește totodată și tehnologia NVIDIA Optimus, capabilă să comute în timp real între grafica integrată și cea dedicată pentru a asigura performanțele video optime și o autonomie mai mare. Partea cu autonomia sună iarăși bine, mai ales că poate face comutarea de grafică de unul singur atunci când este nevoie. Și dacă până acum a doua problemă la care m-aș fi gândit la vederea unui netbook era procesorul, se pare că ASUS Lamborghini VX6 mă cam lasă fără cuvinte și la capitolul acesta, pentru că procesorul Intel Atom D525 cu două nuclee, oferă o putere de calcul fără precedent pentru un netbook de 12 inci. Noul model redă imagini în culori vii și clare la rezoluția 1366 x 768 pixeli. Acesta se poate conecta la televizoare HDTV cu diagonale mari prin intermediul ieșirii HDMI, oferind imagini 1080p.

Aaa.. și mai aveam o prejudecată, anume că un netbook este destinat doar situațiilor de urgență și deplasărilor. Tehnologia Bang & Olufsen ICEpower folosită de VX6 reproduce un bass profund și bogat, într-o gamă extinsă, de aceea netbookul se remarcă în filme, jocuri și muzică prin sunetul surround de înaltă definiție, cu intensitate și claritate de cristal. Iar pentru a se adapta mai bine vitezei de care avem nevoie în orice minut al zilelor pe care le trăim, VX6 a adoptat standardul USB 3.0, transferul de date putând fi de 10 ori mai rapid comparativ cu USB 2.0, aspect esențial în operarea cu fișiere multimedia de mari dimensiuni. Totodată, VX6 folosește cea mai recentă variantă a tehnologiei Bluetooth 3.0, care a îmbunătățit lățimea de bandă și oferă performanțe de opt ori mai mari comparativ cu Bluetooth 2.1. Netbookul rămâne adeptul vitezei și în privința conectivității Wi-Fi, integrând cel mai rapid standard disponibil, 802.11n. Deci… mi se pare mie sau cam e cu un nivel peste tot ce-am văzut eu pe piață?

Și pentru că tot pomenisem mai devreme de mașinuța adorată de maniacii vitezei, am aflat că ASUS Lamborghini VX6 preia detalii din design-ul roadster-ului Lamborghini Murcielago LP640. Respectând tradiția mașinii, aspectul premium al netbook-ului vorbește despre lux și performanță. Portabilul demonstrează o ergonomie avansată, incluzând o tastatură silențioasă și un palm rest plăcut la atingere. Panourile exterioare sunt aspectuoase, fiind confecționate dintr-un metal durabil. Și pentru că ASUS nu se muțumește cu puțin, ci vrea de fiecare dată să ofere mai mult și mai mult clientului, a creat pentru acest netbook și un mouse fără fir WX-LAMBORGHINI. Designul echipamentul de înaltă precizie (comercializat separat) reflectă stilul modelului VX6, cât și pe cel al mașinilor Lamborghini. Acesta este foarte precis, operând la rezoluția de 2500 dpi. Adaptorul USB inclus permite o rază de operare de până la 10 metri, fiind complet compatibil cu orice PC.

Ca un ultim aspect, spațiul de stocare, ce după părerea mea este suficient pentru un netbook (250 sau 320 GB) este extins pentru tilizatorii netbook-urilor ASUS-LAMBORGHINI Eee PC VX6. Aceștia beneficiind de serviciul ASUS WebStorage prin care vor putea folosi o capacitate de stocare de 500GB în mediul cloud.

Leave a Reply

