La răscruce de drumuri

Articol scris pentru proba 12 din SuperBlog 2010.

Întotdeauna am emoții când plănuiesc sau când mă apropii de plecarea într-o călătorie indiferent cât de lungă sau cât de scurtă este. Sunt adepta schimbării peisajului cât mai des posibil, îmi place să împachetez și despachetez bagaje, să fiu într-o agitație permanentă. Din păcate sunt atât de cufundată în amănuntele materiale, încât nu am timp să realizez că viața în sine este o călătorie și trebuie savurată la maxim. În fiecare clipă pot fi altundeva, cu altcineva, făcând ceva deosebit chiar dacă doar cu gândul. Cred că nu numai mie mi se întâmplă așa ceva, dar prefer să vorbesc la persoana I și să nu generalizez pentru că oricât de mult s-ar asemăna situațiile, sentimentele niciodată nu vor fi la fel.

M-am născut și mi-am început drumul fără să-mi dau seama, de fapt, primii ani i-am parcurs în necunoștină de cauză, îndrumată fiind de părinți sau de alți adulți. Dar chiar și cu „baby steps” am continuat să avansez, să mă îndrept către ceva, către undeva. După ce am început să înțeleg cum stau lucrurile pe aici, de abia atunci pot spune că am învățat să gust ceea ce viața îmi oferea, deși preferințele încă-mi erau ghidate de ceilalți. Abia în liceu am realizat că am devenit o persoană de sine stătătoare, capabilă să simtă de una singură, să pună cap la cap niște idei chiar foarte coerente, dar mai ales suficient de matură încât să știe ce vrea și unde vrea să ajungă peste o oră, o zi, o lună… Interesant este că nu de fiecare dată mi-a fost dat să merg pe drumul pe care mi l-aș fi ales cu o anumită perioadă înainte, ba dimpotrivă. Iar când m-am văzut ajunsă într-un cu totul alt punct decât îmi doream, spre surprinderea mea, nu am regretat nimic. Întrebarea normală ar fi de ce? Pentru că în timp ce înaintam pe calea pe care am fost purtată mă schimbam, vedeam cu alți ochi chiar și frunza pe care vântul mi-o încurca în părul răvășit. Nu numai că nu îmi părea rău pentru că nu am luat-o la stânga în loc de dreapta, dar mă simțeam fericită că sunt acolo, de parcă aș fi aparținut dintotdeauna locului respectiv.

Viața continuă să mă poarte și să mă formeze chiar și acum. Spre exemplu, când am început să scriu acest articol, aveam o cu totul altă idee despre ce o să aștern pe „hârtie”, dar ca de obicei, nu-mi pare rău de direcția pe care am urmat-o. Destinația finală sper că este departe, sunt conștientă că mai am multe de învățat, de descoperit și de înțeles. Nu e vorba că nu sunt mulțumită de ceea ce sunt acum, dar sunt convinsă atunci o să fiu o persoană complexă.

Acum lăsând metaforele la o parte și revenind la călătoriile în sine, da, îmi place să călătoresc! Mult! Sentimentele pe care le trăiesc diferă. Uneori încerc să mă bucur de fiecare clipă a drumului pentru ca la sfârșit să nu tânjesc după imaginile și sunetele pe lângă care am trecut. Alteori sunt atât de nerăbdătoare să ajung la destinație încât aproape că fac un sacrilegiu, dorm o mare parte din drum și bineînțeles că apoi regret că n-am pregătit sosirea.

„Drumul ne formează, dar destinaţia ne defineşte”

Acesta este sloganul TAROM din prima campanie de imagine din istoria mărcii. Așa cum deja am precizat, poate fi înțeles în mai multe moduri: referindu-se strict la călătorie sau dând aspectul general al vieții. Luând în considerare profilul companiei mă duc însă cu gândul la un zbor lung, lin și fascinant. Fascinant prin minunata priveliște pe care o poți vedea pe fereastră, dar mai ales prin ceea ce te așteaptă în interiorul avionului, condiții superioare, siguranță garantată și personal pregătit la  cele mai înalte standarde ce te tratează ca pe cea mai specială persoană din lume.

După cum spun chiar ei, TAROM priveşte viaţa ca suma tuturor destinaţiilor şi îşi propune să dea valoare vieţii consumatorilor prin oferirea de noi experienţe; fiind un brand cu o tradiţie extraordinară şi cu un capital de încredere solid dat de profesionalismul pe care aviaţia românească îl are de 56 de ani de când există compania, riscă să fie perceput ca fiind conservator. De aceea se speră ca alianța realizată cu SkyTeam, orientarea companiei către segmente de public mai tânăr şi noua campanie să schimbe această percepţie şi să ajute la construirea imaginii actuale a brandului TAROM, care este un brand contemporan, modern, ce face parte, în continuare, din elita aviaţiei mondiale. SkyTeam este cea de-a doua mare alianţă internaţională din lume, ce oferă pasagerilor săi acces la o reţea lărgită de destinaţii, mai multe frecvenţe şi conexiuni. Odată cu aderarea la SkyTeam, TAROM a trecut la programul de fidelitate Flying Blue – creat şi operat de Air France şi KLM. În prezent, acest program numără peste 15 milioane de membri, din întreaga lume.

Mi se pare foarte inspirat momentul alianței cu SkyTeam, TAROM meritând pe deplin locul alături de alte companii de prestigiu precum Air France și KLM. Să sperăm că tinerii vor învăța să aprecieze calitatea unu zbor cu TAROM și vor apela mai mult la serviciile companiei noastre naționale.

Leave a Reply

