Astăzi și nu numai, Tara

Articol scris pentru proba 11 din SuperBlog 2010.

A venit în sfârșit vremea de împachetat, împăturit haine, adunat cu grijă lucrurile necesare. Ce repede a trecut timpul! Parcă ieri făceam planuri pentru ceea ce avea să fie experiența vieții și iată-mă la doar câteva ore de a-mi lua zborul. Privesc cu neîncredere biletul de avion ce stă liniștit pe birou lângă pașaport și geanta de umăr pe care sper să nu le uit mâine dimineață.

–  Te rog eu, nu mai sta până târziu în noapte, știi că mâine o să fie o zi lungă și obositoare, nu vreau Doamne ferește să ți se facă rău prin aeroport.

– Da, mamă, stai liniștită. Acum mă apuc de scris recenzia pe care trebuie să trimit dimineață înainte să plec și mă bag în pat.

– Bine, tu știi ce faci, dar la prima oră a dimineții să fii în picioare!

Bun, acum că am rămas eu cu mine, să mă apuc de treabă! Cu cât mă încep mai repede, cu atât o să termin mai devreme și o să pot să pun capul pe pernă, că de dormit nu prea se pune problema.

Dragii mei cititori, în cele ce urmează o să vă prezint o alternativă foarte bună la colindatul prin magazine. Probabil că vă gândiți de ce nu am folosit forma de feminin, având în vedere că în general femeile sunt cele nebune după shopping. N-am folosit-o pentru că limba română ne obligă ca dacă în mulțimea pe care vrem să o cuprindem există măcar un reprezentant al sexului „tare”, să folosim forma de masculin plural. Și… sincer, sunt convinsă că există cel puțin un bărbat ce îmi soarbe literele chiar acum. Revenind acum la subiectul principal, poate că unora li se pare o nebunie faptul că încerc să-i scap de alergătura euforică în căutarea chiar și al unui obiect vestimentar minuscul, dar chiar asta fac! Alternativa potrivită din punctul meu de vedere, este Tara. Ce este Tara? Păi…da, poate fi un nume de fată, dar în cazul de față este numele unui magazin on-line și nu numai de articole vestimentare. În rândurile următoare o să încerc să vă descriu cât mai fidel posibil site-ul, însoțind totul bineînțeles de critici sau aprecieri personale.

O să încep prin a aprecia culorile în care este îmbrăcată pagina. O fi pentru că-mi place mie culoarea, nu știu? Pot spune doar că tapetul de pe fundal și combinațiile de culori din restul decorului mi se par relaxante și odihnitoare pentru ochiul  „shoppingist”. Poziționarea coșului de cumpărături, precum și a wishlist-ului în partea superioară a paginii mi se pare foarte inspirată, scutind vizitatorul de efortul de-aș roti ochii pe tot cuprinsul display-ului. De fapt, partea superioară este ca un fel de panou de control pentru cei neinițiați, pentru cei care au nevoie să caute ceva anume sau să-și creeze un cont, să se intereseze unde pot găsi magazinele Tara Fashion sau vor să sune la un număr de telefon pentru a afla alte detalii. De asemenea mi se pare foarte interesantă ideea chat-ului online fie pe site, fie prin yahoo messenger. Trebuie să recunosc că nu la multe magazine on-line am văzut opțiunea aceasta, care după părerea mea este foarte utilă posibilului cumpărător. Categoriile de produse sunt foarte bine delimitate prin intermediul unei benzi orizontale, pentru fiecare deschizându-se câte un meniu în care nu numai că găsești subcategoriile importante, dar și noutățile din domeniul respectiv și unele promoții. Îmi place că pe pagina de Home, găsești „vedetele” săptămânii, adică produsele cele mai căutate, la care sunt cele mai mari reduceri sau produsul zilei. Avantajele de a-ți face un cont sau de a te abona la newsletter sunt chiar de luat în seamă, fiecare primind un voucher în valoare de 30 de lei în primul caz și respectiv 10 lei în cel de-al doilea. Pentru a te scuti și mai mult de căutarea pe site, găsești și un catalog on-line în care produsele sunt prezentate într-un număr generos de pagini. Un alt aspect care îmi place este legat de butoanele de legătură către Facebook și Twitter ce se deplasează pe verticală pe tot parcursul paginii. Prețurile produselor sunt relativ bune, iar dacă reușești să prinzi o promoție la obiectul dorit, poți achiziționa ceva la un preț mai mult decât convenabil.

Dacă fundalul și restul elementelor descrise m-au cam convins, mi se pare însă că site-ul are o oarecare lipsă de ordine în partea de jos. Rubricile „Știri și evenimente” și „Clienții despre produse” sunt poziționate cam înghesuit tocmai pentru a face loc reluării categoriilor din partea superioară. Aici ar cam fi un minus, dar nu suficient de mare încât să-mi schimbe părerea deja conturată.

În concluzie, dacă ar fi chiar să dau note site-ului, ar fi cam așa : 10 pentru finețea design-ului, 9 pentru prețuri și prezentarea produselor, 9 pentru așezarea elementelor și încă un 10 pentru atenția acordată clientului. Făcând o medie, Tara Fashion ar primi de la mine 9,5 +  (sau cum ziceam noi pe vremuri „nouă spre zece”).

Ai terminat? Uită-te și tu cât este ceasul și tu tot în fața laptopului ești!

– Chiar acum am terminat, vrei să citești?

– Mai bine citește-mi tu, că pe mine știi că mă ustură ochii de la ecranul ăla.

…………………………….

– Deci… cum ți se pare?

– Mie îmi place. Nu de aici ți-ai luat tu bluzele alea drăguțe?

– Ba da. Și… apropo, sper că n-am uitat să le pun în bagaje.

– Nu, n-ai uitat, le-am văzut eu mai devreme. Dar să nu uiți să-mi lași undeva scris link-ul pentru site-ul ăsta, poate cât ești tu plecată îmi cumpăr și eu câte ceva.

– Așa deci !?! Când pisica nu-i acasă, joacă șoarecii pe masă!

Leave a Reply

