Imaginatie=Articol=Bani ?

Articol scris pentru proba 7 din SuperBlog 2010.

O să încerc pe cât posibil ca în rândurile ce urmează să stau cât mai departe de subiectul criză economică pentru că sunt convinsă că voi, la fel ca și mine ați început să faceți cel puțin alergie la alăturarea de cuvinte. Din fericire, de data aceasta nu voi mai fi dependentă de imaginație (cel puțin nu 100%), pentru că în ultimul an de blogging am fost implicată în câteva campanii de promovare a unor servicii sau site-uri. De aici vine baza celor pe care le voi spune. Imaginația însă își face loc când vine vorba de sumă: 100 euro.

Având acum introducerea făcută, să trec la treabă!

Dis-de-dimineață,înainte să plec la cursuri, deschid eu frumușel cutia cu maimuțe să văd dacă din întâmplare în seara precedentă (sau în noaptea ce mie cu siguranță mi-a fost insuficientă) s-a găsit cineva care să-mi arunce un pliculeț fie el și virtual în căsuța de scrisori. Wow, se pare că cineva a fost mai matinal decât mine! În graba înfulecării unui sandwich, termin de citit rândurile respective și rămân puțin pe gânduri. E-mail-ul cu pricina nu este altceva decât o frumoasă invitație de a scrie un articol, de promovare sau cum vreți să-i spuneți pentru compania A, ce oferă servicii de consultanță. De ce am rămas pe gânduri? Din cauza detaliului scris în coada e-mail-ului. Detaliu compus din 3 cifre si 4 litere, adică suma pe care compania A este dispusă să o dea pentru munca mea intelectuală. Nici mai mult nici mai puțin decât 100 de euro. Hmmm… la o primă vedere, banii par mult prea tentanți pentru a da un răspuns afirmativ pe loc. Dar.. nici de data aceasta nu mă dezmint, despic firul în cel puțin 4 și îmi iau restul zilei pentru a mă hotărî (gândesc prea mult, știu, defect personal).

La ce să mă gândesc? Păi, în primul rând vreau să verific compania respectivă, dacă într-adevăr se ocupă cu ceea ce pretinde că se ocupă și cam ce prestigiu are. Apoi ma asigur că am suficient timp pentru a scrie, după care încep să evaluez cerințele pe care ar trebui să le îndeplinească postarea. Suma oferită, cu siguranță merită ceva de calitate. M-am mai ocupat cu treburi din astea, dar n-am avut niciodată de-a face cu o sumă de 3 cifre și cu atât mai puțin scrisă în euro. Odată terminate toate evaluările (a companiei și cea personală), răspund afirmativ provocării și mă pregătesc de bătut în tastatură. Faptul că anterior m-am documentat despre companie este un avantaj, acum trebuind doar să mă gândesc cum structurez ceea ce tocmai am aflat în așa fel încât să aibă o coerență și o fluiditate atractivă cititorului. Printre detaliile „tehnice” strecor ici-colo câte o părere personală sau și mai bine, o părere a unui client al companiei (în cazul în care am posibilitatea de a obține astfel de informații), o fotografie sugestivă și poate puțin stilizată și încet-încet articolul se conturează. Înainte de a-i da click-ul final, recitesc, corectez eventualele greșeli „de tastatură” și iată-mă pregătită pentru linia de finish.

Eu sunt de părere că după ce termin un astfel de articol, în care nu numai că-mi pun așa-zisul talent ci mai sunt și plătită pentru asta, trebuie să-l ador. Dacă eu nu iubesc articolul respectiv, atunci compania A cum ar putea fi mulțumită de munca mea sau cititorul cum s-ar lăsa convins să apeleze la serviciile celor pe care-i promovez? Mi se pare ceva absolut normal. Așa cum eu o să mă bucur de banii pe care o să-i primesc și cei mai sus menționați trebuie să se bucure de ceea ce eu le ofer. Vorbind acum iarăși de sumă… aș folosi-o pentru a-mi cumpăra un telefon nou. Știu, probabil o să spuneți că este mare zăpăceală cu ofertele de la diferiți furnizori de telefonie mobilă și toată lumea își cumpără telefon de dragul de a se înnoi. La mine din păcate nu-i așa (mi-aș dori eu să mă duc de plăcere să colind magazinele), vechiul meu telefon cam dă semne de bătrânețe (din ce în ce mai multe, ce-i drept) și mă gândesc că ar cam fi vremea să-l schimb, nu de-alta dar, să aibă totuși lumea pe ce să mă contacteze din când în când.

Și pentru că tot am zis că trebuie să-mi merit banii, nu vreau să mă opresc doar la înșiruirea unor caractere într-un spațiu alb, mă gândesc că ar fi ok dacă aș promova promovarea (dacă se poate numi așa). Mai mult decât înștiințarea prin facebook sau comenturi pe blogurile prietene nu-mi vine în minte acum, dar o să mă mai gândesc.

Din câte am văzut, tot mai mulți bloggeri se înscriu pe site-uri ca BlogMoney în speranța că vor reuși să-și vândă literele cât mai bine cu putință. În același timp firmele caută și ele promovarea în lumea virtuală, pentru că adesea un articol pe un blog poate face mai mult decât un banner uriaș postat în piața din centrul orașului și pentru care se plătește ceva mai mult de un sac de bani. Deci… viitorul pieței de articole sponsorizate pare a fi foarte promițător pentru ambii protagoniști. În legătură cu povestea spusă mai sus, am luat-o atât de în serios  încât aproape am ajuns să cred că oferta respectivă chiar este reală! Din păcate nu este, momentan. Dar pentru orice eventualitate, dimineață înainte să plec la cursuri o să verific e-mail-urile.

Leave a Reply

