Cum ar fi dac-ar fi…

Articol scris pentru proba 5 din SuperBlog 2010.

Cum ar fi domeniul meu personalizat, asta era dilema. Tocmai pentru că este o dilemă, m-a pus în mare dificultate. Și stând eu așa și gândindu-mă la tema asta, mi-am amintit că anul trecut, aproximativ în aceeași perioadă, blogul meu era supărat pe mine, din vreo 5 motive pe care le puteți vedea aici. M-am străduit cât am putut de mult să-i reduc din nemulțumiri, am încercat să scriu mai des, să-i schimb aspectul, să-l promovez și să diversific temele, iar în mare parte am reușit. Din păcate singura lamentare pe care n-am avut puterea s-o elimin a fost cea legată de domeniul personal. Ciudat este că și eu îmi doresc același lucru și din când în când mă vait că de aproape 2 ani am rămas blocată pe WordPress, dar nu știu cum fac, cum mă învârt de nu ies din cercul vicios.

Principala cauză a faptului că până la momentul acesta nu am un domeniu propriu este cât se poate de banală și puerilă : nu pot să mă hotărăsc la un nume. Numele meu nu l-aș da, pentru că nu mă consider suficient de pregătită să-mi văd mâzgălitura în dreptul URL-ului, numele actual nu sunt convinsă că s-ar mai potrivi cu ceea ce devenim (atât eu cât și blogul), iar o altă denumire care să reprezinte exact ceea ce vreau se pare că nu-s în stare să găsesc. Mi-ar plăcea să-i pot schimba radical design-ul, să-l îmbrac în culorile preferate, să organizez altfel pagina de început, astfel încât să mor de dragul lui de fiecare dată când îl deschid. Poate că sună egoist, dar cred că mie trebuie să-mi placă modul în care arată, pentru că numai așa poate transmite plăcerea cu care fac ceea ce fac și legătura strânsă dintre noi 2. De diversele aplicații pe care pe WordPress nu pot să le pun, cred că nici nu mai are rost să vorbesc, sunt o mulțime de chestii interesante pe care mi le-aș dori.

Odată ales numele, n-ar mai rămâne decât să apelez la o firmă de înregistrare domenii și gata! Am încercat să mă documentez, să mă interesez de diverse astfel de firme. Oferta este variată și destul de bogată, dar Hostway mi-a atras atenția cel mai mult. De ce? Pentru că pe lângă chestiile pe care le întâlnești și la concurență, aici am găsit ceva foarte interesant. Se numește Hostway Incubator și este modalitatea lor de a susţine ideile bune din online-ul românesc prin a oferi aproape gratuit hosting pentru startup-urile care demonstrează că merită. Deci oricine are o idee super genială, dar nu are suficiente fonduri pentru a o finanța din punctul de vedere al hosting-ului, poate apela cu încredere la ei. Mi se pare un mod foarte frumos de a sprijini lumea virtuală în dezvoltarea ei.

În momentul de față mi se pare mai ușor să-mi vină o idee fantastică de afacere decât de nume pentru domeniul meu, dar… cine știe, poate în scurt timp o să le am pe amândouă! Atâta timp cât îmi doresc ceva, sunt convinsă că îl pot obține (cu puțin sau cu mai mult efort).

Leave a Reply

