Eye(in)finity

Acest articol este scris pentru proba 3 din SuperBlog 2010.

Dragii mei,

Știu că probabil stați ca pe ace pentru că nu știți nimic despre mine de când am decolat. Greșeala mea, mare, recunosc! Dar sincer vă spun că nu am avut timp nici măcar să trag adânc în piept aerul de aici din Copenhaga. Clima, după cum v-am tot bătut la cap încă de când eram în țară este foarte aproape de idealul meu. Despre oraș, n-are rost să mă apuc să bat câmpii, pentru că ar însemna să-mi folosesc imaginația la extrem. N-am văzut până acum decât camera de hotel, restaurantul și drumul până la compania parteneră ce organizează congresul. Sper ca data viitoare când o să vă scriu sau o să ne auzim, să am multe de povestit.

Până atunci însă… să vă spun pe scurt ce am tot făcut zilele acestea de n-am avut timp nici să clipesc. Alaltăieri am ajuns dis-de-dimineață, având în vedere că am decolat din București pe beznă, am venit la hotel, am lăsat bagajele, m-am schimbat și fuga fuga cu delegația la centru. Întrunirea respectivă a fost foarte interesantă. Tocmai pentru că era prima, am vorbit foarte mult și am încercat să ne cunoaștem mai bine pentru a putea face o paralelă între cunoștințele și ambițiile ce există de fiecare parte. Sincer, nu mă așteptam ca danezii să ne respecte și să ne aprecieze atât de mult.

La a doua întrunire, am început deja să aducem în față planurile și ideile fiecăruia pentru ceea ce urmează a fi primul zgârie-nori din București. De aici au cam început problemele, constructive, bineînțeles. După mai bine de 4 ore am reușit să ajungem la o concluzie cu privire la numărul exact de etaje și materialele ce vor fi folosite. Dacă vă întrebați (și la cum vă cunosc,cu siguranță o faceți) care este numărul, din păcate politica proiectului mă împiedică să divulg, dar vă asigur că este suficient de mare cât să se poată numi zgârie-nori.

Următoarele întruniri au fost destinate proiectului propriu-zis. Am folosit intens tehnologia ATI Eyefinity pentru a putea vedea la scară largă schițele. Fără a fi lipsit de modestie, pot spune că prezentările noastre au fost mai reușite, am venit cu idei originale și bine închegate încât am uimit întreaga audiență. Oricum, lucrurile decurg cu o viteză remarcabilă. Ieri, spre exemplu, am reușit să punem pe monitoare ceea ce preocupă pe toată lumea, anume simularea în caz de cutremur.  Deși am terminat de ceva vreme facultatea și am văzut nenumărate astfel de experiențe din postura de inginer constructor, de data aceasta am savurat fiecare clipă, ca un boboc aterizat la facultatea de construcții. Este adevărat, dacă nu am fi avut cele 6 monitoare conectate împreună prin ATI Eyefinity nu știu dacă ar fi ieșit atât de fascinant. Am reușit să vedem fiecare părticică mișcându-se și asta ne-a ajutat să modificăm câteva componente importante ale proiectului, astfel încât totul să fie în regulă.

Acum realizez că am tot pomenit de ATI Eyefinity și nu m-am oprit măcar puțin să vă explic despre ce este vorba. Eyefinity este o tehnologie  AMD ce permite utilizatorului să conecteze până la mai multe monitoare simultan la o singură placă video, pentru un spaţiu de lucru extins şi o rezoluţie mult mai mare. Până la apariţia tehnologiei Eyefinity, singura posibilitate de a conecta mai mult de două monitoare consta în instalarea a două placi grafice (fiecare cu două ieşiri video). Însă AMD şi-au propus să simplifice şi în acelaşi timp sa eficientizeze modul de conectare a monitoarelor. Ce mi se pare mie important este că tehnologia permite conectarea monitoarelor doar în mod digital (nu şi analogic, prin VGA), prin conectorii DVI, HDMI şi DisplayPort. Măsura în care ne-a ajutat pe noi această tehnologie este greu de explicat în cuvinte. Pur și simplu nu am fi reușit să vedem imaginea de ansamblu a proiectului, modul în care acesta s-ar comporta în situații critice și bineînțeles fotografia (momentan imaginară) a visului oricăruia dintre cei care ne aflăm aici.

Cred că o să mă opresc aici, pentru că este deja o oră târzie, iar dimineață o iau de la capăt. Sper să revin chiar mâine seară cu noutăți și detalii picante, dacă nu prin video call măcar printr-un alt e-mail. Aveți grijă de voi!

Cu drag,

Andrei.

Leave a Reply

