3D ieri și azi cu ASUS

Articol scris pentru SuperBlog 2010.

Doamne, sunt atât de entuziasmată, noaptea trecută n-am reușit să dorm decât vreo 2 ore. Cred că din cauza emoțiilor. Întotdeauna mi se întâmplă așa înaintea unui mare eveniment. Astăzi în sfârșit o să-mi văd visul cu ochii, o să ajung la „Expoziția viitorului”. Mă gândeam să-mi iau carnețelul să notez diferite idei sau explicații pe care le voi primi de la ghid, dar cred că o să-mi tremure mâna de emoție. În fine.. văd eu ce fac până la urmă, acum cred că ar fi timpul să plec, nu vreau să ratez nici măcar o secundă din eveniment.

***

„Bună ziua dragii mei și bine ați venit la <Expoziția viitorului> ! Mă bucur foarte mult că v-ați rupt puțin din și-așa insuficientul timp pentru a ne onora cu prezența. Acum, pentru a nu mai prelungi așteptarea ce probabil vă macină, voi trece peste obișnuitul discurs plictisitor și ne vom îndrepta spre primul exponat. Asus G51J 3D va fi primul laptop care va folosi tehnologia superioară 3D Vision de la nVidia și ochelari stereoscopici activi. Pentru aceasta, laptopul se bazează pe o placă video NVIDIA GeForce GTX 260M DDR3. În plus, tehnologiile audio EAX şi CMSS vor oferi senzaţia imersiunii în acţiunea jocurilor, redând prin difuzoarele Altec Lansing un sunet clar, cu efecte speciale deosebite. Fiind susţinut de un procesor Intel Core i7 720QM şi având un sistem de operare Windows 7 pe 64 de biţi, Asus G51J 3D poate fi o alegere foarte bună pentru jucătorii împătimiţi. Tehnologia audio EAX Advanced HD 4.0 3D şi sunetul surround CMSS sunt complementare efectelor vizuale deosebite. EAX Advanced HD 4.0 îmbunătăţeşte ambianţa sonoră a scenelor de joc, oferind efecte audio speciale corespunzătoare, percepute în trei dimensiuni. Va putea reda până la 64 de efecte de sunet adiţionale din cadrul unei biblioteci proprii de sunete şi va reproduce efecte audio spaţiale extrem de realiste pentru mai mult de 300 de jocuri suportate. La toate acestea se adaugă fidelitatea ridicată a difuzoarelor Altec Lansing, prin intermediul cărora ASUS G51J 3D oferă o experienţă multimedia de neimaginat.”

Aveam dreptate că n-o să apuc să notez, poate nici măcar să rețin tot ce a înșirat doamna din fața noastră.Cine să mai stea cu ochii în carnețel sau neuronii bine conectați la nervul auditiv, când toată materia cenușie era conectată la nervul optic pentru a capta fiecare imagine de pe ecranul din față. Ce se spune aici… 3D.. cum o mai fi și asta? Ideal pentru jocuri și filme. Din câte știu eu, tot ce e acum pe piață prezintă conținutul doar în 2 dimensiuni. Cred că în 3D aproape m-aș infiltra acolo, în joc, în film, în lumea imaginară. Genial! Mi-ar plăcea teribil de mult să văd unul din filmele preferate așa. Sau mai interesant, un documentar care să-mi prezinte 3D locurile mirifice de pe Terra în care probabil că n-o să ajung în urmatorii 123 de ani. Ar fi ceva aproape de teleportare!

„Pentru utilizatorii de sisteme desktop, ASUS va oferi monitorul 3D Full HD VG236H, capabil de o rată de refresh de 120 de cadre pe secundă,însoțit si el de ochelari stereoscopici activi 3D. Acesta…”

 ***

Violet. Tavanul meu violet și perna mea moale… 20:11 .. Am ațipit. Am închis ochii doar 5 minute și am început să bat câmpii. Chiar și inconștientă fiind, tot bat câmpii. Doamne, cum am putut să mă întorc în timp și să-mi imaginez că tehnologia 3D e în stadiu de proiect? Mai ales pentru ASUS! O adevărată aberație! Partea cu documentarele însă este perfect valabilă, deși am tehnologia, se pare că nu prea se înghesuie nimeni să-mi facă pe plac și în privința asta. În fine… mai bag 5 minute de somn, încă o ațipeală… și poate propria imaginație o să-mi dăruiască un documentar 3D așa cum ar face-o ASUS dacă ar fi și producător de filme.

Leave a Reply

