Australian Open – after

Da, știu că a trecut mai bine de o săptămână de când s-a încheiat turneul, dar din păcate n-am avut când să-mi dau cu părerea despre ceea ce a fost. Nici nu știu cu ce să încep. Cred că o idee bună ar fi să le iau în ordine cronologică (repet, ceea ce urmează este strict punctul meu de vedere).

Nu pot spune că sunt dezamăgită de faptul că Rafa a părăsit turneul în faza sferturilor de finală, mai degrabă s-ar potrivi termenul de  „îngrijorată”. Îngrijorată în primul rând pentru accidentare, pentru ceea ce va urma și nu în ultimul rând, îngrijorată pentru cum arată clasamentul ATP în momentul de față. Îmi pare doar rău că a abandonat în fața lui Murray (recunosc, nu-l suport pe omul ăla, este încrezut peste măsură și fără un motiv întemeiat, adică fără să fi câștigat măcar un turneu de Grand Slam), i-a făcut viața mai ușoară și i-a lăsat drum liber spre finală. Ca mod de joc, pot spune că a fost mai bine, mai sigur pe el și a arătat în foarte multe momente așa cum îl știam cu toții la începutul anului trecut. Sper doar ca noua accidentare să nu-l dea iarăși peste cap (mai mult decât era deja).

Am fost însă dezamăgită de Davydenko. Pe cât de ușor a ajuns în sferturi, fără set pierdut, pe atât de ușor a pierdut în fața lui Federer. Am senzația că are un fel de complex în fața elvețianului în turneele mari, prea multă presiune, teamă de nou… habar n-am, dar sigur e ceva acolo în căpșorul lui. La fel s-a întâmplat și cu Soderling, care a pierdut încă de la primul meci, nu mă așteptam. Restul meciurilor au fost destul de previzibile. Mi-a părut foarte rău de Tsonga și Cilic, au jucat prea bine în meciurile din sferturi ca să ajungă să piardă așa în semifinale. Chiar mi-ar fi plăcut să văd o finală cu totul inedită.

Că tot am pomenit de finală… Ei bine.. finala a fost plictisitoare. Pentru mine era mai mult decât previzibil că Federer avea să câștige în minimul de seturi. Este într-o formă prea bună pentru a fi fost bătut de un Murray mult prea înfumurat pentru a-și vedea lungul nasului. Nu pot spune că mă bucură victoriile lui Federer, dar asta parcă a fost pe placul meu și în plus, a meritat-o pe deplin. Aaa.. și să nu uit.. se pare că tinde să devină un obicei partea cu lacrimile învinsului. Nu m-au amuzat cele ale lui Murray la fel de mult ca ale lui Roger de anul trecut, dar trebuie să recunosc ca a fost destul de distractiv.

În turneul fetelor, am fost foarte dezamăgită de Clijsters, nu mă așteptam să piardă atât de devreme. Henin merita să facă finală și poate chiar mai mult.

Per total… a fost un turneu bun, cu destul de multe surprize, dar puține meciuri încinse. Dar anul abia a început!

One thought on “Australian Open – after

Leave a Reply

