Avatar prin ochii mei

După cum spuneam în articolul precedent, am avut ocazia să ajung să văd celebrul Avatar, în format Samsung Imax. Prin ceea ce voi spune în următoarele rânduri presimt că o să-mi atrag destule antipatii, dar nu mă interesează, e părerea mea proprie și personală.

O să încep prin a-i mulțumi lui Dumnezeu că înțeleg engleza, pentru că altfel ieșeam cu dureri de cap de-acolo și un strabism pronunțat. Este absolut îngrozitoare subtitrarea! Oribilă! Fraților, dacă e un proiect 3D pe ditamai ecranul, păi faceți-l 3D până la capăt, cu tot cu subtitrare!!!

Trecând acum peste detaliile tehnice… filmul este… demn de nominalizarea și premiul pe care le-a obținut pentru efectele speciale. Se vede că este un proiect gândit și la care s-a lucrat cu sârguință și seriozitate. Din punctul acesta de vedere, n-am nimic de comentat, își merită laudele. Povestea pe care o prezintă este interesantă tocmai datorită modului în care este afișată, adică plină de efecte speciale, viață, culoare și euforie. Nu mi se pare foarte inovativ să-ți imaginezi că există undeva o altă civilizație, cu o altă cultură și care să beneficieze de o altfel de natură. Am apreciat însă modul în care fiecare plantă și arătare își avea rostul bine explicat și conturat.

Nu mi-a plăcut finalul. Mi se pare mult prea tras de păr. Aruncă prea mult cu noroi în specia umană. Este adevărat că nu suntem deloc perfecți, dar parcă nici așa criminali.

N-am să înțeleg prea curând deciziile celor care se presupune că s-au sinucis după ce au văzut filmul. Mi se pare o aberație să faci asta. Nicăieri viața nu e roz așa cum nu e nici neagră, deci….. NO sense!

Nu l-am văzut și 2D, dar cu toate astea îmi permit să spun că nu cred că are aceeași valoare. Adică am senzația că fără a treia dimensiune, devine un film SF banal, de duzină.

Dacă ar fi să-i dau o notă… nu știu ce să zic. Sau mai bine zis… nu știu dacă o să notez filmul sau tehnica, așa că mai bine tac.

De regretat, n-am regretat că am dat banii pe bilet :)) dar repet, nu e cine știe ce!

2 thoughts on “Avatar prin ochii mei

Leave a Reply

