Legenda ce nu e doar o legendă

M-am desprins ușor și mă las purtat de vânt… Departe mi-ar plăcea să ajung, cât mai departe cu putință. Să cunosc cât mai mult din lumea asta pe care atâta amar de vreme am văzut-o de la înălțime. Îmi place ce-am tot văzut de-acolo, dar parcă vreau să văd și cum e jos, să-mi explic unele lucruri, să le trăiesc pe cât posibil.

Am coborât mai repede decât mă așteptam. Se vede treaba că nici măcar coborârea nu e așa cum o percepusem eu. Mi-aș fi dorit să dureze mai mult. Dar asta este, nu le poți avea pe toate!

Privesc prin parbrizul unei mașini și încerc să citesc pe buze conversația celor doi. Par fericiți. Din câte am reușit să înțeleg, se bucură de noua achiziție, de mașina în care se află. Și-o doreau de mult timp, au visat la ea, iar acum au ajuns în sfârșit să se bucure de ea.

– Da, într-adevăr sunt fericiți, m-au așteptat mult.

Inițial, m-am speriat la auzul vocii. Mașina îmi vorbea. Dar cum de reușise să-mi citească gândurile? Nu mai contează. M-am grăbit să vorbesc cu ea, înainte să mă trezesc din vis și să realizez că nimic nu a fost adevărat.

– Cred că ești fericită! Ai toată viața înainte.

– Așa este. Sunt fericită că duc istoria mai departe.

– Istoria? La ce te referi?

– Sunt o Toyota Land Cruiser, o adevărată legendă vie!

– Sună puțin a laudă. Poți să spui mai multe, ca să mă convingi?

– Laudă? Nu, nu asta vreau. Nu-mi place să mă laud, dar acesta este adevărul. Legenda a început odată cu strămoșul meu Toyota BJ, în anul 1951, când practic nimeni nu-și imagina că se scria istoria. În următorii ani au apărut mai multe modele 4×4, până s-a ajuns la concluzia că n-ar strica și un model utilitar. Așa au apărut FJ35V și FJ45V. Schimbarea majoră s-a produs la trecerea de la seria 40 la seria 70 pentru că s-a ținut cont de cererile cumpărătorilor. Seria 90 a devenit chiar mai bună decât precedenta, specificațiile și dotările fiind net superioare. În 2001, seria 100 a venit pentru a încununa cei 50 de ani de istorie, aceasta fiind denumită simbolic și „Regele 4×4”. Apoi am venit eu Toyota Land Cruiser V8, cu cea mai nouă tehnologie, cel mai înalt grad de siguranță, un interior confortabil și luxos la fel ca și exteriorul.

– Asta da legendă! Mai mult de 50 de ani de istorie, cred că puțini pot să se laude cu așa ceva.

– Da, îmi place să fiu numită legendă, dar eu sunt reală, sunt aici. De aceea sunt fericită pentru că noii mei stăpâni m-au alees pe mine, pentru că astfel se vor convinge că legenda este adevărată și mai vie ca oricând!

Conversația m-a întristat. În timp ce Land Cruiser povestea, îmi trecea prin față istoria pe care numele ei a creat-o. Este o norocoasă, mulți știu de ea și și-o vor aminti multă vreme de-acum înainte, pentru că numele va fi dus mai departe odată cu îmbunătățirile de pe fiecare serie nouă. O invidiez! De mine nimeni n-o să-și amintească! Mâine, după primele raze de soare voi fi dispărut și nimeni n-o să rostească numele unui biet fulg de nea poposit pe capota unei mașini. Viața mea va fi doar o legendă cunoscută doar de mine, o legendă topită și nesemnificativă.

Articol scris pentru SuperBlog2009, proba 51.

Leave a Reply

