Imens de spațios

După cum probabil ați auzit, mai avem vreo 3 ani de pierdut vremea prin lumea asta, așa cum o știm noi. Din ce în ce mai mulți savanți, dar mai ales non-savanți bat apa în piuă pe tema că în decembrie 2012 ne cam luăm rămas bun de la societatea pe care am clădit-o cu multă muncă. Nu sunt genul care să ia în serios toate previziunile și știrile „senzaționale” de pe la TV și din presă, dar seara trecută picasem într-o stare din aia de gaură neagră și mă proiectam în viitor. În acest viitor semi-negru și limitat. Culmea este că nu m-am gândit nicio clipă la moarte și despărțire. M-au preocupat foarte mult lucrurile pe care nu le-am făcut până acum și pe care îmi doresc cu toată ființa mea să le fac. Bizar este și faptul că toate aceste lucruri se rezumă la un simplu verb: A VEDEA.

Da, vreau să văd! Să văd lumea așa cum este, să nu ratez nicio țară, să descopăr singură lucruri pe care nu am cum să le aflu de nicăieri altundeva. Îmi dau seama că nu ar fi deloc ușor, dar… după părerea mea, lucrurile frumoase sunt cele pe care le obții greu, depunând multă muncă și mult suflet.

Continuându-mi meditația, am ajuns să iau chiar în serios treaba asta cu plecarea în lume și să concep un mic plan. Hmmm… Europa, Asia și Africa le-aș putea străbate fără ajutorul zborului, dar mi-ar trebui o mașină. Am făcut o listă imaginară cu 5 mașini care-mi plac și am început să le analizez caracteristicile pentru a mă putea hotărî. Având în vedere că e mult drum de străbătut, trebuie o mașină care să nu consume mult. Mai departe… Trebuie să fie comodă, pentru că nu cred că mi-ar pica bine să conduc atâtea ore stând incomod și să mă aleg cu vreo durere de spate. Și… nu în ultimul rând, să fie spațioasă. Mă cunosc foarte bine și știu că mi-aș lua cu mine tot șifonierul, dar pe lângă asta, cu siguranță aș mai aduna și o mulțime de suveniruri din călătorie.  După analiza amănunțită, m-am oprit la o mașină, mai bine zis, mașina perfectă: Toyota Yaris. Economică și comodă știu că este, dar oare este și suficient de spațioasă?

Mi-am luat imaginația cu mine și m-am mutat la birou, am deschis laptopul și am început să navighez în căutarea unor răspunsuri la întrebarea esențială. O lungime de 3,785m, o lățime de 1,695m și o înălțime de 1,530 cred că mă mulțumesc. De fapt, spațiul este mai mult decât suficient! Dat fiind că o să fiu singură, portbagajul și bancheta din spate sunt de ajuns pentru cele 4 valize imense pe care le am. În caz că o să trebuiască să dorm în mașină… mut valizele pe banchetele din față și astfel am și paravan. 1,695m cât are lățime mi se pare suficient pentru un somn comod.

O să vorbesc și cu prietenii mei despre asta, iar dacă se hotărăsc să -mi urmeze exemplul, îi primesc cu brațele deschise în Yarisul meu. Cu valizele în portbagaj și culcate în partea din spate, ar avea și ei loc pe bancheta din spate și pe cea din față. Deci… eu, 3 prieteni, 4 valize, mai multe poșete și laptopuri… săracul Yaris, ne punem toți pe capul lui! Important este că teoretic rezistă, adică face față fără dubii. Practic… eu cred că ar suporta chiar mai mult, dar totuși.. puțină milă!

Articol scris pentru SuperBlog2009, proba 44.

Leave a Reply

