2010 – un an mai bun?

Ce înseamnă „O lume mai bună” ? O lume în care oamenii sunt mai politicoși? Sau o lume cu un mediu mai curat, mai multă iubire, mai mult respect, mai multă înțelegere și mai puține minciuni? Nu știu…fiecare înțelege ce vrea din formularea menționată.

Ce înțeleg eu? Înțeleg ceva simplu și scurt : o lume în care oamenii să fie oameni. Un exemplu în sensul acesta este chiar România, care după cum bine ziceau niște personaje de pe la TV „frumoasă țară, dar păcat că e locuită”. Stau adesea și mă gândesc cum ar fi arătat și unde ar fi ajuns România dacă oamenii ar fi fost altfel sau mai bine zis dacă ar fi fost așa cum ar fi trebuit să fie. Până și imaginația mea bogată dă greș în exercițiul acesta. De ce? Pentru că pe de o parte latura visătoare tinde să vadă o țară frumoasă nu numai prin bogățiile ei naturale și puținii oameni valoroși ; iar pe de altă parte realitatea îmi tot dă palme. Acum, revenind de la cazul particular (România) la cazul general, trebuie să recunoaștem că nu suntem oile negre ale planetei. Nici pe de parte! Întregul Glob pământesc suferă de aceeași boală, doar proporțiile diferă.

Până la trecerea în 2010 nu mai este mult. O lună și câteva zile. O să trec prin același ritual dintotdeauna, adică planuri (mai mult sau mai puțin realizabile). Desigur că aș vrea să fac ceva și pentru o lume mai bună, dar sunt oare eu în stare? Nu sunt Superwoman și nici Zâna Măseluță, dar cu toate astea, tind să cred că sunt capabilă dacă nu să schimb lumea, măcar să o fac puțin mai bună. Cum? N-am un plan stabilit sau o listă ca cea pentru Moș Crăciun. Pur și simplu o să mă las condusă de sentimente. Sentimentele îmbinate cu rațiunea sunt sigură că or să facă treabă bună.

Orice mic gest poate stârni o revoluție. Orice exemplu bun oferit la momentul potrivit poate schimba cursul uneia sau chiar mai multor vieți. Sunt de părere că o vorbă spusă atunci când trebuie poate face un om să se gândească mai bine înainte de a face un gest urât, fie că e vorba de aruncatul unor deșeuri ori de un furt. N-am poziție socială care să-mi ofere mediatizare, n-am bani cu care să sponsorizez cauzele pentru care lupt. Singurele mele ajutoare (prefer să le numesc așa pentru că „arme” sună prea urât,prea violent, prea războinic) sunt cuvintele și gesturile simple.

În 2010 vreau să fiu mai sinceră decât în 2009, să spun ceea ce gândesc fără să mă tem, să sprijin pe cei în care cred fără să pese de faptul că aș putea fi judecată!

Unii mint. Greșeala lor. Dar oare nu facem și noi o greșeală atunci când le aprobăm minciuna? De aceea îmi doresc ca anul viitor să pot să le spun în față celor care mint și să nu le mai aprob tacit minciuna. Sunt convinsă că atunci când vor vedea că nimeni nu mai crede nimic din ceea ce spun, vor ajunge să spună adevărul.

Vreau să citesc mai mult și să îndemn prin puterea exemplului și pe alții să citească, să-și ocupe timpul cu ceva care să le hrănească sufletul!

Mi-ar plăcea să pot face cât mai multe persoane să vadă că banii n-au valoare dacă nu sunt folosiți în scopuri care să merite și mai ales dacă nu sunt obținuți prin muncă proprie.

O să fac o lume mai bună prin toleranță, învățându-mă pe mine și pe cei de lângă mine să accepte diferențele dintre oameni.

Și nu în ultimul rând, o să renunț chiar și la micile răzbunări și o să le arăt celorlalți că iertând te poți simți chiar mai bine decât răzbunându-te. Lucru pe care eu l-am învățat din experiență și dintr-o poezie (ca dovadă că doar câteva cuvinte pot avea impact neașteptat).

Rondelul meu                      

                                Al. Macedonski 

Când am fost ură am fost mare,
Dar, astăzi, cu desăvârșire
Sunt mare, căci mă simt iubire,
Sunt mare, căci mă simt uitare. 

Ești mare când n-ai îndurare,
Dar te ridici mai sus de fire
Când ți-este inima iubire,
Când ți-este suf letul iertare.
Știu: toate sunt o-ndurerare,
Prin viață trecem în neștire,
Dar mângâierea e-n iubire,
De-ar fi restristea cât de mare,
Și inălțarea e-n iertare.

Articol scris pentru SuperBlog2009, proba 36, Hostway.

Leave a Reply

