Azerty – redecorare

Zilele trecute, deschid eu frumuşel IE-ul şi accesez site-ul PCNews, pentru a vedea ce încercări voi avea de înfruntat în probele concursului SuperBlog2009. La titlul probei 10 văd cuvântul “Azerty” şi mă blochez instantaneu. De ce? Pur şi simplu pentru că nu ştiam la ce să mă aştept. Adică habar n-aveam despre ce o să fiu nevoită să vorbesc. Ar trebui să-mi fie ruşine că n-am auzit până acum despre acest magazin on-line? Asta să-mi spuneţi voi. Poate se întâmplă să fiu eu ignorantă sau dezinformată în acest domeniu. Trebuie să recunosc că am descoperit că au o gamă variată de produse şi la preţuri bune. Păcat că e cam anonim.

Mă rog… să trec la subiect, anume, reorganizarea şi redecorarea  site-ului acestui magazin on-line Azerty. În primul rând, mă reped la găleţile cu vopsea şi elimin combinaţia aia de culori care mă duce inevitabil cu gândul la campania electorală ce se desfăşoară în perioada asta şi la un anumit partid (asta fără să iau în calcul faptul că urăsc portocaliul).Hmmm…. pentru partea de sus ce cuprinde meniul, aş merge tot pe un albastru, dar de o nuanţă mai aprinsă. Portocaliul l-aş înlocui ori cu o nuanţă foarte deschisă de albastru ori cu o nuanţă deschisă de violet. Partea ce ţine de comandă şi coşul de cumpărături aş muta-o undeva mai sus, în antet, deasupra meniului, tot în partea dreaptă. Pentru produsele prezentate în Home aş prefera să vin cu ceva nou, deosebit de clasicele pătrate ce încadrează imaginea. Mă gândesc aici la o altă formă (ovală sau rombică) a chenarului. Pentru produsele noi înşirate pe vertical în partea dreaptă aş arăta şi preţul, pentru că după părerea mea, ar atrage mai mult atenţia. Şi… dacă stau mai bine să mă gândesc le-aş aşeza pe orizontală în partea de jos a paginii, putându-le schimba cu ajutorul unor butoane. De asemenea aş mai schimba ordinea produselor din lista din stânga. Nu reuşesc să înţeleg de ce videoproiectoarele sunt primele. Aş opta pentru o ordonare alfabetică sau în funcţie de căutarea şi importanţa lor (nu cred că videoproiectoarele sunt atât de căutate şi vitale). La filtrarea avansată a produselor cred că nu aş schimba nimic, este bine realizată. La fel şi afişarea produselor împreună cu specificaţiile tehnice şi galeria foto.

azerty

 

Ca element de noutate, aş adăuga în meniul din partea superioară o nouă categorie Video care să conţină filmuleţe scurte, de maxim 2 minute în care să fie prezentate cele mai noi şi cele mai căutate produse. De exemplu, pentru un laptop X să fie postat un filmuleţ care să înfăţişeze design-ul exterior şi interior în detaliu. Mi se pare că un astfel de video este mult mai relevant decât o serie de fotografii şi ar fi un element original. Nu s-ar mai obosi săracul posibil cumpărător să-şi caute pe youtube sau mai ştiu eu pe unde un filmuleţ de prezentare.

Aaa.. era să uit (deşi… mai bine uitam, pentru că probabil remarca mea n-o să fie pe plac multor personae) aş supraveghea îndeaproape datele ce sunt afişate despre produse şi care ar putea induce în eroare cumpărătorul sau ar putea periclita seriozitatea firmei. Eu am observat la un router trecută greutatea de 225 Kg. Cu siguranţă că oricine s-ar prinde că este o greşeală de tastatură, dar totuşi… parcă nu dă bine.

Deşi sunt adepta lucrurilor simple, la site-ul acesta parcă aş adăuga o animaţie, ceva colorat care să spargă monotonia unui simplu magazine şi să bucure ochiul.

Cam aşa ar arăta în viziunea mea Azerty… şi.. aş fi încântată să descopăr peste ceva vreme un element din imaginaţia mea pus în aplicare.

Articol scris pentru SuperBlog2009, proba 10.

3 thoughts on “Azerty – redecorare

  1. N-are de ce sa-ti fie rusine ca nu ai auzit de ei–nici eu pana la aceasta proba.
    Chiar imi place ideea cu videourile si cea cu reorganizarea listei.
    Felicitari pentru articol si bafta in continuare! 😉

Leave a Reply

