Foame de bani

Astăzi mi-am dat seama pentru a enşpemia oară că printre lucrurile pe care le urăsc cel mai mult pe lumea asta sunt  BANII !!!  Zi de zi se întâmplă atâtea lucruri îngrozitoare din pricina lor, încât ajung să-mi doresc să se revină la practica trocului. Mi se pare incredibil modul în care banii reuşesc să schimbe un om, să-i modifice comportamentul până la a-l transforma într-o altă persoană, total degradată.

 

Dacă îi ai, ţi se urcă la cap (trebuie să precizez că există şi excepţii) şi-ţi acoperă vederea cu un fum negru şi dens, de nu mai reuşeşti să-i vezi decât pe cei de “acelaşi nivel social” cu tine. Îţi transformă memoria şi-aşa mult prea volatilă, într-una mai scurtă şi mai selectivă. Dacă vine un bun prieten până la vremea respectivă sau o persoană disperată să-ţi ceară ajutorul, refuzi, pe motiv că nu a avut nicio contribuţie la succesul tău şi nu şi-a câştigat dreptul de a-ţi împărţi bogăţia cu el. Dar oare în viaţa ta nu a existat niciodată o persoană care să fi făcut ceva pentru tine fără a cere nimic în schimb?

Dacă nu-i ai (mult mai cunoscuta şi întâlnita situaţie) e jale! Nu interesează pe nimeni că tu n-ai cu ce plăti facturile, taxa de şcolarizare, transportul sau… mai grav, mâncarea. Până la urmă, e de înţeles de ce nu interesează pe nimeni de neajunsurile tale, pentru că fiecare are la rândul lui neajunsuri poate şi mai mari. Sau pur şi simplu n-au pic de altruism în ei (cazul celor din paragraful precedent). Aşa că… n-ai altceva de făcut decât să încerci să munceşti şi mai mult (asta dacă ai unde) ca să faci rost de BANI.

Recunosc că este un articol scris într-un mic acces de furie, deci nu ştiu cât de coerentă am putut să fiu. Mă bucur doar că m-am calmat şi am depăşit momentul, astfel încât mă pot pregăti moral pentru următoarea dovadă a faptului că BANII sunt cea mai proastă invenţie a omului!!!

Leave a Reply

